عصر خودرو

نشست وزیران اوپک و غیراوپک در سن پترزبورگ برگزار می شود

عصر بازار- برگزاری نشست وزیران اوپک و غیراوپک در سن پترزبورگ - این هفته، اظهار رضایت وزیر نفت کویت از پایبندی تولیدکنندگان نفت به توافق جهانی کاهش تولید، امیدواری وزیر انرژی امارات به تثبیت بازار نفت در نیمه دوم سال جاری، تصمیم هند به کاهش بیشتر واردات نفت ایران، ادامه روند افزایشی عرضه نفت اوپک در ماه ژوئیه و برنامه تحریم نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا مهمترین عناوین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

نشست وزیران اوپک و غیراوپک در سن پترزبورگ برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، نشست وزیران سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیر اوپک قرار است دوشنبه (دوم مرداد) در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شود تا درباره توافق کاهش تولید و شرایط بازار نفت بحث و گفتگو و هرگونه پیشنهادی درباره این توافق را بررسی کنند.
    نشست کمیته فنی که از شش کشور عضو و غیرعضو اوپک تشکیل شده نیز قرار است پیش از گردهمایی وزیران کشورهای تولیدکننده برگزار شود.

    **وزیر نفت کویت: پایبندی تولیدکنندگان نفت به توافق جهانی کاهش تولید مطلوب است
    به گزارش رویترز، «عصام المرزوق» اعلام کرد که پایبندی تولیدکنندگان نفت جهان به توافق کاهش تولید سازمان اوپک تا کنون مطلوب و امیدوارکننده بوده است.
    به گفته وی، سطح پایبندی ها از سوی اعضای سازمان به 106 درصد و کشورهای غیرعضو 80 درصد رسید و این میزان رضایت بخش و امیدوار کننده است.

    **امیدواری وزیر انرژی امارات به تثبیت بازار نفت در نیمه دوم سال جاری
    به گزارش رویترز، «سهیل بن محمد المزروعی» امیدوار است که عرضه جهانی نفت در نیمه دوم 2017 میلادی کاهش یابد. المزروعی گفت: ما شاهد میزان مطلوب تقاضا و کاهش شمار دکل های نفت آمریکا هستیم؛ از سه ماه سوم امسال تقاضا رو به افزایش خواهد رفت و سبب می شود که توافق جهانی در سه ماه سوم و چهارم تأثیر چشمگیری بر بازار داشته باشد.

    **کارشناسان: احتمال بازگشت نفت 50 دلاری زیاد است
    به گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس،« باب پارکر»، عضو کمیته سرمایه گذاری مؤسسه «کویل وست»، گفت: باوردارم که احتمال بالایی وجود دارد که دوباره شاهد بازگشت قیمت (شاخص نفت خام آمریکا) به 50 دلار باشیم.
    این پیش بینی در پی مجموعه ای از داده‌ها مطرح می شود که سبب شده کارشناسان به رشد قیمت نفت، دوباره بتوانند امیدوار شوند.
    گرچه هر یک از این داده‌ها به تنهایی چندان مهم نیستند، اما در کنار یک دیگر می توانند نشانه ای از کاهش عرضه در بازارهای جهانی باشند.

    ** ادامه روند افزایشی عرضه نفت اوپک در ماه ژوئیه
    به گزارش رویترز، مؤسسه سوئیسی «پترولوجیستیکس» که تحولات عرضه نفت اوپک را دنبال می‌کند با اعلام اینکه اوپک تا کنون در ماه جاری میلادی عرضه روزانه نفت خود را 145 هزار بشکه در روز افزایش داده است، از سست شدن تبعیت این سازمان از توافق کاهش تولید خبر داد.
    «دانیل گربر»، مدیر این مؤسسه گفت: انتظار می‌رود عرضه نفت 14 عضو اوپک در ماه جولای از 33 میلیون بشکه در روز فراتر برود که ناشی از افزایش عرضه عربستان، امارات و نیجریه است.

    **تصمیم هند به کاهش بیشتر واردات نفت ایران
    به گزارش پایگاه خبری ایندیا تایمز، «دارمندرا پرادهان» وزیر نفت هند، گفت: پالایشگاه های دولتی هند قصد دارند در سال مالی 18-2017 میلادی که در مارس سال آینده میلادی به پایان می رسد، خرید نفت از ایران را نسبت به سال گذشته کاهش دهند.
    چندی پیش منابع آگاه گفته بودند، این پالایشگاه ها در مقطع یادشده خرید نفت از این کشور را به میزان یک چهارم کاهش داده اند. هند تلاش دارد تا از خرید نفت ایران به عنوان اهرم فشاری بر تهران برای اعطای امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد ب به شرکت های هندی استفاده کند.

    **افت 32 درصدی واردات نفت اسار اویل از ایران
    به گزارش هلنیک شیپینگ نیوز، آمار به دست آمده از منابع تجاری و موسسات رصد رفت و آمد کشتی ها نشان می دهد که شرکت اسار اویل هند در ماه ژوئن نسبت به ماه پیش از آن 32 درصد کمتر از ایران نفت وارد کرده و میزان واردات خود را به حدود 122 هزار و 500 بشکه در روز رسانده است.
    این رقم نسبت به ژوئن سال 2016 یعنی زمانی که اسار اویل روزانه 178 هزار و 100 بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده بود، 31.2 درصد کاهش نشان می دهد.
    این کاهش موجب شده در ماه ژوئن ایران جایگاه بزرگترین تامین کننده نفت این شرکت هندی را به ونزوئلا واگذار کند.
    ونزوئلا در ماه ژوئن با صدور روزانه 137 هزار و 100 بشکه نفت به این شرکت، بزرگترین تامین کننده نفت اسار اویل بوده است.

    **برنامه تحریم نفتی ونزوئلا از سوی آمریکا
    به گزارش رویترز، یک مقام رسمی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا دراندیشه اعمال تحریم های مالی بر ضد ونزوئلاست که درآمدهای نفت این کشور را متوقف خواهد کرد. این حرکت ممکن است صادرات نفت این کشور عضو سازمان اوپک را به شدت تحت تآثیر قرار دهد، زیرا چنین تحریمی هرگونه معامله شرکت ملی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) را به دلار آمریکا ممنوع می کند.
    به گفته دو مقام رسمی، این یکی از شدیدترین اقدامات نفتی کاخ سفید به شمار خواهد رفت.

    برچسب ها