عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ توسعه انرژی تجارت آسیا تشریح کرد؛

مهمترین مزیت های برگزاری "لیگ ستارگان بازار سرمایه"

عصر بازار- برگزاری رقابت هایی مانند لیگ ستارگان بازار سرمایه، به شناسایی استعدادهای جوان منجر می شود تا ارکان بازار سرمایه برای توسعه فعالیت های خود از آنها استفاده کنند، علاوه بر این موضوع از بعد کلان این لیگ باعث توسعه فرهنگ سهامداری در کشور می شود.

مهمترین مزیت های برگزاری "لیگ ستارگان بازار سرمایه"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، احسان رضاپور نیکرو، مدیرعامل هلدینگ توسعه انرژی تجارت آسیا در خصوص مزیت ها و دستاوردهای لیگ ستارگان بازار سرمایه گفت: این رقابت اتفاق مثبتی برای توسعه فرهنگ سهامداری در کشور است.

    به گفته وی با برگزاری چنین رقابت هایی، افراد ریسک گریز اما علاقمند به بازار سرمایه می توانند بدون نگرانی و صرف هزینه خود را در بازار سرمایه محک بزنند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه حضور دانشجویان با استعداد در این رقابت فرصتی برای ارکان و شرکت های بازار سرمایه است، اظهار داشت: ارکان بازار سرمایه، کارگزاری ها، تامین سرمایه ها، شرکت های مشاور، سرمایه گذاری ها و هلدینگ ها می توانند از این افراد برای توسعه بیشتر فعالیت های خود استفاده کنند.

    وی در نگاه دیگر درباره مزیت های برگزاری لیگ ستارگان بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بارها از تصمیم ها و تحلیل های اقتصادی و حتی سیاسی مسولان و مدیران و افراد تاثیر گذار صدمه دیده است.

    رضاپور معتقد است بسیاری از افرادی که امروز در چنین رقابتی هایی با بازار سرمایه آشنا می شوند در سالهای بعد ممکن است تصمیم گیران، کارشنان و مشاوران اقتصادی یا سیاسی باشند که اگر با بازار سرمایه آشنا باشند با نگاه کلان تر و دقت بیشتری تصمیم گیری می کنند و در تصمیم های خود حزب، گروه یا جریان خاصی را مد نظر قرار نمی دهند بلکه منافع کل کشور را در نظر می گیرند.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه همه صنایع مهم و بزرگ کشور در بازار سرمایه حاضر هستند، تاکید کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه گلچینی از صنایع بزرگ و مهم کشور است، خرید و فروش سهام و تشکیل سبدهای سرمایه گذاری در بازار نیازمند داشتن حداقل دانش در همه صنایع است.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: افرادی که وارد این رقابت می شوند یاد می گیرند باید نسبت به همه صنایع حداقلی از اطلاعات را داشته باشند و این یادگیری باعث می شود که به فراز و فرودها، مشکلات و نقاط قوت همه صنایع بزرگ کشور که مزیت های مطلق کشور نیز محسوب می شوند مثل صنعت پالایشی، نفت و گاز و امثال این صنایع اشراف کامل پیدا کنند.

    وی ادامه داد: علاوه بر اینها یک معامله گر در بازار سرمایه در بازه های زمانی مختلف باید پرتفوی سرمایه گذاری خود را با چرخش صنایع به روز کند تا بازدهی خوبی داشته باشد پس باید دائما اخبار مهم را برای تغییر صنایع رصد کند.

    مدیرعامل هلدینگ توسعه انرژی تجارت آسیا تاکید کرد: اطلاع از جدیدترین اخبار صنایع باعث می شود تا فرد دانش عمومی جامع و کلانی نسبت به همه صنایع داشته باشد.

    وی در خاتمه تاکید کرد: چنین رقابت هایی از بعد کلان و با نگاه بلند مدت باعث می شود تا در آینده نه چندان دور، تصمیم گیران کشوری نسبت به بازار سرمایه اشراف بیشتری داشته باشند و در تصمیم های مهم و کلیدی خود تبعات اثر این تصمیم ها را بر بازار سرمایه نیز در نظر بگیرند چراکه دانشجویان امروز تصمیم گیران، مدیران و مشاوران آینده هستند.

    برچسب ها