عصر خودرو

افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی در انتظار شورای رقابت

عصر بازار- با توجه به مجوز شورای رقابت و وضعیت بازار احتمالا" در ماه‌های آتی شاهد افزایش قیمت سه محصول سایپا خواهیم بود و ایران خودرو نیز همچون سال گذشته افزایش قیمت را به سال بعد موکول خواهد کرد.

افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی در انتظار شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، خودروسازان داخلی در انتظار ابلاغ مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی از سوی شورای رقابت هستند و رضا تقی‌زاده معاون بازاریابی و فروش سایپا تاکید کرده به محض دریافت ابلاغیه شورای رقابت، قیمت جدید محصولات این شرکت اعلام خواهد شد.

    شورای رقابت اواسط تیرماه سال‌جاری در پاسخ به درخواست خودروسازان مبنی‌بر بازنگری در قیمت محصولات، مجوز افزایش قیمت 1.25 درصدی را برای خانواده پراید و تیبا در نظر گرفت، این در شرایطی است که متوسط افزایش قیمت برای خانواده پژو و سمند (شامل پارس، پژو‌206، پژو 405 و انواع سمند( نیز2.69درصد اعلام شد. در این میان اما دو عضو خانواده تندر-90 (شامل تندر معمولی و پارس‌تندر) نیز مجوز افزایش قیمت 1.57 درصدی را دریافت کردند.

    در این بین رویکرد شرکت‌های تولید کننده به مجوز مذکور با توجه به وضعیت بازار خودرو کشور است.آن‌گونه که از اظهارنظر تقی زاده مشخص است، رویکرد این شرکت به دنبال دریافت ابلاغیه شورای رقابت همچون سال گذشته خواهد بود بنابراین در ماه‌های آتی شاهد افزایش قیمت سه محصول این شرکت یعنی پراید، تیبا و تندر 90 خواهیم بود.

    این در حالی است که مسوولان ایران خودرو هنوز در خصوص وضعیت قیمتی محصولات به‌دنبال دریافت ابلاغیه شورای رقابت اظهارنظری نکرده اند

    برچسب ها