عصر خودرو

صورت های مالی شفاف لازمه ارتقای روابط بانکی بین المللی

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که صورت های مالی شفاف و برگرفته از استاندارد بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) لازمه ارتقای روابط بانکی بین المللی است.

صورت های مالی شفاف لازمه ارتقای روابط بانکی بین المللی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره ضرورت بکارگیری استانداردهای بین المللی‌گزارشگری مالی(IFRS)  گفت:می توان عنوان کرد در زمان اعمال تحریم ها برخی از سیستم های کشور مانند نظام بانکی تنبل شدند.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از اعمال تحریم ها سیستم بانکی کشور به دلیل تصوری مبنی بر اینکه تحریم ها تداوم دارد در بروز رسانی سیستم اقدام قابل توجهی نداشت؛ این در حالی است که علاوه بر ارتباطات بین المللی مالی، بخشی دیگر از روابط اقتصادی شرکت ها به موضوعاتی مانند ارتقای سیستم بانکی ارتباط دارد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بکارگیری استانداردهای بین المللی‌ گزارشگری مالی نقش مهمی در جذب سرمایه گذاری و ارتقای روابط اقتصادی در سطح بین المللی دارد.

    جعفرزاده ایمن آبادی افزود: برای دست یابی به اقتصاد درون زا و برون گرا که از مولفه های مهم در اقتصاد مقاومتی است باید از استانداردهای مالی پذیرفته شده در جهان استفاده کرد.

    وی ادامه داد:علاوه بر مقابله با کارشکنی دشمنان در برقراری روابط بانکی بین المللی در سطح مطلوب، باید سیستم بانکی کشور نیز به روز شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: احساس می شود برخی از بانک های کشور بصورت تعمدی از بکارگیری استانداردهای بین المللی‌گزارشگری مالی(IFRS)  طفره می روند تا اصطلاحا خیلی از وضعیت صورت های مالی و عملکردی بانک شفاف نشوند.

    برچسب ها