عصر خودرو

نفت ۲.۵ درصد ارزان شد

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۲۴ سنت، معادل ۲.۵۲ درصد کاهش به ۴۸ دلار و ۶ سنت رسید.

نفت ۲.۵ درصد ارزان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، پس از آنکه یک موسسه سوئیسی پیش بینی کرد که به رغم تعهد اوپک به کاهش تولید، میزان تولید نفت این سازمان در ماه جولای افزایش یافته باشد قیمت نفت روز جمعه حدود 2.5 درصد کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 24 سنت، معادل 2.52 درصد کاهش به 48 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه یک دلار و 15 سنت، معادل 2.45 درصد افت داشت و به 45 دلار و 77 سنت رسید.

    گین مک گیلیان، مدیر تحقیقات بازار در موسسه تردیشن انرژی گفت: «این تغییر مسیر بازار نفت در معاملات پایانی هفته نشان می دهد که قیمت نفت باز هم کاهش خواهد داشت.»

    پس از آنکه موسسه پترولوجستیکس اعلام کرد که تولید نفت اوپک در ماه جاری میلادی 145 هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا کاهش هفتگی بیش از 1.6 درصدی را به ثبت رساندند. پترو لوجستیکس که پیش بینی های عرضه نفت اوپک را پیگیری می کند گفته، با این افزایش تولید کل نفت اوپک به بالای 33 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    به گفته این موسسه مشورتی، افزایش عرضه نفت کشورهای عربستان، امارات و نیجریه عامل افزایش تولید این ماه اوپک بوده است.

    اوپک و چند تولید کننده غیر اوپکی از جمله روسیه تلاش دارند تا پایان ماه مارس 2018 تولید نفت خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    روز دوشنبه وزرای چند تولید کننده عضو و غیر عضو اوپک در سن پترزبورگ روسیه با هم دیدار خواهند کرد. اسام المرزوق، وزیر نفت کویت که کشورش ریاست کمیته مشترک نظارت بر توافق کاهش تولید را بر عهده دارد گفته، حاضران در این نشست در مورد تداوم کاهش تولید بحث خواهند کرد.

    برچسب ها