عصر خودرو

اوپک منسجم‌تر می‌شود

عصر بازار- مدیرکل سابق امور اوپک ومجامع انرژی وزارت نفت گفت: آنچه تصمیمات سازمان کشورهای صادرکننده نفت را تحت تاثیر قرار می دهد مازاد عرضه و یا تولید از شیل اویل امریکا است که اکنون روند رو به کاهش را طی می کند.

اوپک منسجم‌تر می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، مهدی عسلی مدیرکل سابق امور اوپک ومجامع انرژی وزارت نفت درباره تغییر رفتارهای سیاسی ایران و عربستان و تاثیر آن مناسبات در کشور در اوپک اظهار داشت: برخی کشورهای اوپک همواره با هم در جنگ و تنش بوده اند اما اختلافات سیاسی هیچگاه بر تصمیم گیری های سازمان اثر گذار نبوده است.

    وی افزود: روابط ایران و عربستان قبل از حمله به سفارت عربستان و در دهه شصت هم دچار تنش شده بود، و یا در جنگ ایران و عراق و یا عراق و کویت، وضعیت بحرانی تر بود اما در اوپک تاثیر نداشت.

    عسلی با بیان اینکه تنش های منطقه ای بر اوپک تاثیر چندانی ندارد، تاکید کرد: آنچه  تصمیمات سازمان کشورهای صادرکننده نفت را تحت تاثیر قرار می دهد  مازاد عرضه و یا تولید از شیل اویل امریکا است که اکنون روند رو به کاهش را طی می کند بنا بر این بهبود در بازار و انسجام اوپکی ها را شاهد خواهیم بود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تیرگی روابط قطر و عربستان تنش های ایران و عربستان کمرنگ تر شده ضمن این که در کل بعید به نظر می رسد این اتفاقات بر آنچه در اوپک رخ می دهد اثرگذار باشد.

    برچسب ها