عصر خودرو

نخستین نیروگاه خورشیدی تولید برق با سرمایه گذاری ۱۴۰میلیون یورو در هرمزگان احداث می شود

عصر بازار- استاندار هرمزگان از انعقاد قرارداد با یک شرکت اروپایی فعال در ایتالیا به منظور احداث نخستین نیروگاه خورشیدی تولید برق با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات و با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیون یورو در این استان خبر داد.

نخستین نیروگاه خورشیدی تولید برق با سرمایه گذاری ۱۴۰میلیون یورو در هرمزگان احداث می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جاسم جادری روز جمعه پس از بازگشت از سفر به کشور ایتالیا در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این سفر صحبت های اولیه برای عقد قرارداد خرید تجهیزات کاهنده آلایندگی خودروهای داخلی صورت گرفت و به زودی این قرارداد نیز به امضا می ‌رسد.
    جادری تصریح کرد: در این سفر از بندر باری استان آپولیا و کارخانه تولید قطعات الکترونیکی ماهواره، هواپیما و قطار بازدید و نشست علمی و آکادمیک میان هیات هرمزگانی با روسای دو دانشگاه در آپولیا برگزار شد.
    وی با اشاره به اظهار علاقه مسئولان استان آپولیا برای برقراری روابط خواهرخواندگی میان بندرعباس و بندر باری این استان، اظهار داشت: در راستای توسعه روابط، استاندار آپولیا اواخر مهر ماه سال جاری برای عقد قرارداد خواهرخواندگی این دو شهر به هرمزگان سفر خواهد کرد.
    وی چنین مذاکرات و قراردادهایی را از دستاوردهای برجام برشمرد و اظهار داشت: هرمزگان از استان های تاثیرگذار در ایران است و در این سفر چهار روزه به ایتالیا، تمام تلاش خود را برای معرفی های توانمندی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری استان انجام دادیم.
    استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه روابط فرهنگی، اقتصادی و گردشگری رفت و آمد مسئولان میان کشورها امری طبیعی و سفر هیات هرمزگانی به کشور ایتالیا نیز به دنبال دعوت استاندار آپولیا در جنوب ایتالیا که از طریق وزارت امور خارجه اعلام شد، صورت گرفته است.
    استاندار هرمزگان در راس هیاتی از مدیران استان برای توسعه همکاری ها با استان آپولیا و بندرباری و امضای پیوند خواهر خواندگی بین 2 استان اواسط هفته به کشور ایتالیا سفر کرد.
    آپولیا استانی در جنوب شرقی ایتالیا است که از سمت شرق با دریای آدریاتیک، از جنوب شرقی با دریای یونان، از جنوب با خلیج تارانتو، از شمال با مولیسه، از غرب با کامپانیا و از جنوب غربی با باسیلیکاتا هم مرز است.
    در قسمت جنوبی این استان شبه‌ جزیره‌ای به نام سالنتو وجود دارد. شهر بندر باری مرکز استان آپولیا است.

    برچسب ها