عصر خودرو

پیش بینی بانک استرالیا از بهای طلا در آینده

عصر بازار- بانک ملی استرالیا در تازه ترین پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا اعلام کرده است که قیمت این فلز گرانبها تا سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۳۰۰ دلار در هر اونس نخواهد رسید.

پیش بینی بانک استرالیا از بهای طلا در آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بنکر، بانک ملی استرالیا موسوم به "ان ای بی" اعلام کرده است که قیمت جهانی هر اونس طلا در بهترین حالت اواخر سال 2018 میلادی به 1300 دلار خواهد رسید.

    بر اساس این گزارش بانک ملی استرالیا افزود: ما پیش بینی می کنیم که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2017 میلادی به 1235 دلار خواهد رسید و این رقم تا پایان سال 2018 میلادی نیز به سطح 1300 دلاری نزدیک می شود.
    جان شارما و جیمز گلن اقتصاددانان بانک ملی استرالیا در گزارشی تاکید کردند: مهمترین مانع برای ادامه روند صعودی قیمت طلا ، سیاست های پولی سختگیرانه فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.
    این گزارش افزود: در حالی که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا به شمار می رود، به نظر می رسد جایگاه طلا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری تا حدی به خطر افتاده و این مساله تقاضای طلا را دستخوش نوساناتی کرده است.
    در این گزارش اقتصادی آمده است: این احتمال وجود دارد که با افزایش نرخ بهره از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان و کاهش تنش های سیاسی در عرصه بین المللی قیمت طلا تا سطح 1100 دلار در هر اونس کاهش یابد. البته این احتمال وجود دارد که در صورت تشدید تنش های سیاسی بین المللی و شوک در بازارهای مالی قیمت طلا تا مرز 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد.
    قیمت جهانی طلا در شش ماه نخست امسال با رشد 8 درصدی روبرو شده است. اقتصاددانان بانک ملی استرالیا افزودند: انتشار آمارهای اشتغال در آمریکا فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است. البته قیمت طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا درباره تدریجی بودن افزایش نرخ بهره با افزایش نسبی روبرو شده است.
    به نوشته طلا،در این گزارش به نقش مهم تقاضای فیزیکی در بازارهای در حال توسعه و نوظهور به خصوص هند و چین و تاثیر آن بر قیمت جهانی طلا اشاره شده است.
    این گزارش نشان می دهد که تقاضای طلا از سوی بانک های مرکزی جهان غیر از روسیه با کاهش روبرو شده است.

    برچسب ها