عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی ارز؛

ارزش یورو در برابر دلار به بیشترین رقم در ۲ سال اخیر رسید

عصر بازار- ارزش یورو در برابر دلار آمریکا در بازار معاملات ارزی جهان، با ۳ دهم درصد افزایش به بیشترین رقم در ۲ سال اخیر رسید.

ارزش یورو در برابر دلار به بیشترین رقم در ۲ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا در بازار معاملات امروز(جمعه) به بیشترین رقم در دو سال اخیر رسید.

    در همین حال، ارزش یورو با 3 دهم درصد افزایش به 1.1650 دلار در مقابل دلار آمریکا رسید؛ این در حالی است که پیش از این، در آگوست سال 2015 میلادی ارزش یورو به 1.17150 دلار رسیده بود.

    همچنین روند افزایشی یورو به دنبال گمانه زنی ها بر سر اعمال سیاست های محرک پولی بانک مرکزی اروپا در پاییز، صورت گرفته است؛ البته ماریودراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا بعد از نشست جلسه سیاست گذاری این بانک اروپایی که در روز پنچ شنبه برگزار شد، از دادن جزئیات بیشتر برای اقدام بعدی این بانک اروپایی پرهیز کرد.

    بر همین اساس، افزایش ارزش یورو موجب شده که ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر سبدهای اصلی ارز جهان، به کمترین سطح در 11 ماه اخیر برسد.

    البته شکست لایحه خدمات درمانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم ارزش دلار را در هفته جاری تحت الشعاع خود قرار داده است و نگرانی هایی را در مورد شکست تصویب لایحه اصلاح مالیات و محرک های اقتصادی وی به میان آورده است. 

    بر پایه این گزارش، ارزش دلار استرالیا هم با 8 دهم درصد روند نزولی به 0.7893 دلار در برابر دلار آمریکا رسید که علت اصلی آن به تصمیم بانک فدرال رزرو این کشور برای افزایش نرخ بهره بانکی بر می گردد.

    برچسب ها