عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۰ سنت، معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۴۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در آستانه نشست مهم هفته آینده کشورهای عمده تولید کننده نفت در روسیه، قیمت نفت امروز افزایش داشت، اما نفت برنت که دیروز بعد از 6 هفته برای مدتی کوتاه به بالای 50 دلار رسیده بود، امروز همچنان در زیر 50 دلار باقی ماند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 10 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش به 49 دلار و 40 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 7 سنت، معادل 0.2 درصد افزایش داشت و به 46 دلار و 99 سنت رسید.

    در معاملات پرنوسان دیروز که متاثر از کاهش شدید میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته بود، قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم های خود از اوایل ماه ژوئن رسید.

    بانک ای ان زد اعلام کرد: «تاثیر کاهش میزان ذخایر نفت آمریکا که اوایل این هفته اعلام شد، همچنان در بازار احساس می شود.»

    ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت، کاهش میزان ذخایر در کوتاه مدت تداوم خواهد داشت، هرچند که سطح کلی میزان ذخایر در سال جاری احتمالا بالاتر از سال 2016 خواهد بود.

    میزان ذخایر نفت آمریکا که در حدود 490 میلیون بشکه استف همچنان بالاتر از متوسط 5 سال گذشته است و این در حالی است که میزان تولید نفت این کشور از اواسط سال 2016 تاکنون تقریبا 12 درصد رشد داشته و به 9.4 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    فراوانی عرضه نفت بر قیمت نفت تاثیر منفی گذاشته است. در همین حال، برخی از اعضای اوپک قرار است روز دوشنبه در سن پترزبورگ روسیه در مورد وضعیت بازار و اینکه باید اقدامات بیشتری برای حمایت از قیمت ها صورت پذیرد یا نه، با یکدیگر رایزنی کنند.

    سوکریت ویجایاکارف مدیر موسسه مشورتی تریفکتا گفت: «به نظر می رسد که بازیگران بازار نفت متقاعد شده اند که مازاد عرضه همچنان پابرجا خواهد ماند و اینکه بعید است بازار به این زودی ها به توازن مجدد برسد.»

    برچسب ها