عصر خودرو

در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷؛

روسیه بزرگترین تامین کننده گاز اتحادیه اروپا شد

عصر بازار- سهم صادرات گاز روسیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی به اتحادیه اروپا، به ۴۱ درصد رسید و این کشور توانست، عنوان بزرگترین تامین‌کننده گاز اروپا را از آن خود کند.

روسیه بزرگترین تامین کننده گاز اتحادیه اروپا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد، سهم صادرات گاز روسیه به این اتحادیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی، به 41 درصد رسیده و این کشور، عنوان بزرگترین تامین کننده گاز اروپا را به خود اختصاص داده است.

    همچنین سهم بازار گاز روسیه در سه ماه نخست سال جاری میلادی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن با 2 واحد افزایش به 39 درصد رسیده؛ البته سهم بازار گاز نروژ هم در سه ماه اول سال 2017 میلادی به 35 درصد جهش پیدا کرده و در جایگاه دوم بعد از روسیه قرار گرفته است. 

    بر همین اساس، مجموع صادرات گاز روسیه در نیمه نخست سال جاری میلادی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 18 درصد افزایش نشان می دهد و نزدیک به رکورد سه ماه آخر سال 2016 میلادی است.

    بر پایه این گزارش، «الکسی میلر»، مدیر عامل «گازپروم» روسیه در ماه گذشته میلادی گفت: پیش بینی می شود رشد تقاضای اروپا برای واردات گاز تا سال 2025 میلادی، حداقل به 100 میلیارد متر مکعب برسد؛ ضمن اینکه این رقم برای سال 2035، سالانه 150 میلیارد متر مکعب خواهد بود. 

    علاوه بر این، صادرات گاز «ال ان جی» روسیه در سه ماه نخست سال 2017 میلادی، فقط 12 درصد از مجموع گاز صادراتی این کشور را تشکیل می دهد که همچنان گران و نیازمند افزایش سرمایه گذاری بر روی زیرساخت این منبع مهم انرژی وجود دارد.

    برچسب ها