عصر خودرو

قیمت نقره در مسیر صعود

عصر بازار- موسسه سرمایه گذاری متال فوکوس پیش بینی کرده است که قیمت جهانی نقره تا ۱۲ ماه آینده روندی صعودی خواهد داشت.

قیمت نقره در مسیر صعود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سایت طلا، در حالی که بازار جهانی نقره امسال به شدت پرنوسان بوده ، موسسه سرمایه گذاری متال فوکوس بریتانیا پیش بینی کرده است که قیمت نقره تا 12 ماه آینده 25 درصد رشد خواهد داشت و با یک روند کاملا مثبت روبرو خواهد شد.
    جورج کولس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری متال فوکوس تاکید کرد: قیمت هر اونس نقره تا یک سال آینده به بیش از 20.25 دلار خواهد رسید. نقره از ابتدای امسال تاکنون روندی کاملا پرنوسان داشته است. در ابتدا قیمت نقره در آغاز سال 2017 با رشد 17 درصدی روبرو شد ولی در ادامه با کاهش شدیدی روبرو شد، افت قیمت نقره بر خلاف آن بوده است که تولید جهانی با کاهش و تقاضای صنعتی با افزایش روبرو شده است.
    این گزارش افزود: به نظر می رسد عامل اصلی افزایش قیمت نقره طی ماه های آینده ، وضعیت ناامید کننده رشد اقتصادی آمریکا خواهد بود که این مساله به معنای روند کندتر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا است. این مساله خبر خوبی برای بازار فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره خواهد بود.
    بازارهای بین المللی اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا از سپتامبر برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری خود ر آغاز کند و یک بار دیگر در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد.
    وی در ادامه گفت: تقاضای سفته بازی و افزایش ذخایر صندوق های سرمایه گذاری جهان نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت نقره طی ماه های آینده باشد.
    البته موسسه ئی تی اف سکوریتی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس نقره تا پایان امسال به 18.70 دلار خواهد رسید و این رقم در سه ماه دوم 2018 میلادی به کمتر از 18.10 دلار می رسد.
    به نظر می رسد کاهش گمانه زنی ها نسبت به بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده می تواند عامل مهمی برای کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا و نقره باشد.
    به نظر می رسد وضعیت تقاضای صنعتی و تولید جهانی نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت نقره در ماه های آینده خواهد داشت.

    برچسب ها