عصر خودرو

بازدهی ۵ درصدی آیفکس از ابتدای سال؛

گروه دارویی‌ها در صدر صنایع فرابورسی ایستاد

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران در هفته منتهی به ۳۰ مردادماه با دادوستد ۹۹۲ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال دنبال شد.

گروه دارویی‌ها در صدر صنایع فرابورسی ایستاد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، هفته گذشته با رشد 1.2 درصدی شاخص کل بازدهی آیفکس نیز به 5.1 درصد رسید. شاخص فرابورس چهارشنبه 28 تیرماه تا ارتفاع 920 واحدی صعود کرد که در پی آن ضمن افزایش بازدهی این نماگر تا حدود 2 درصد از ابتدای تیرماه، بازدهی آیفکس از ابتدای سال نیز به 5.1 درصد رسید.
    در همین حال ارزش بازار نیز با افزایش نزدیک به 0.5 درصدی روبه رو شد که در نتیجه آن از ابتدای معاملات سال جاری، ارزش این بازار 3.5 درصد رشد کرد.
    بررسی روند معاملات بازار فرابورس در روزهای کاری هفته گذشته نشان می‌دهد بیشترین حجم معاملات روزانه در روز یکشنبه با معامله 264 میلیون ورقه بهادار و بالاترین ارزش معاملات به میزان یک‌هزار و 650 میلیارد ریال در روز چهارشنبه 28 تیرماه رقم خورده است.
    نگاهی به دادوستدهای انجام شده در بازارهای فرابورس نیز حاکی از آن است بهترین عملکرد هفتگی را در افزایش حجم و ارزش معاملات، به ترتیب بازار ابزارهای نوین مالی و پایه تجربه کرده‌اند. در بازار ابزارهای نوین مالی سرمایه‌گذاران 37 میلیون ورقه بهادار را به ارزش 3 هزار و 576 میلیارد ریال دادوستد کردند که نسبت به هفته پیش از آن رشد بیش از 50 درصدی حجم معاملات را نشان می‌داد. بازار پایه نیز با نقل و انتقال 303 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 132 میلیارد ریال با افزایش 67 درصدی ارزش معاملات روبه‌رو شد.
    در این میان بازارهای اول و دوم نیز به ترتیب معامله تعداد 147 و 505 میلیون ورقه بهادار به ارزش 233، یک‌هزار و 389 میلیارد ریال را ثبت کردند.
    در بازار ابزارهای نوین مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با افزایش حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد. تعداد 33 میلیون ورقه بهادار به ارزش 259 میلیارد ریال در حالی در ETFها دست به دست شد که نسبت به هفته پیشین افزایش 94 و 13 درصدی حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند.
    هفته گذشته در مجموع بازارهای اول، دوم، پایه، مشتقه و SME به میزان 2 هزار و 681 میلیارد ریال سهام دست به دست شد و گروه مواد و محصولات دارویی با ارزش معاملاتی بالغ بر 645 میلیارد ریال 24 درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفت و در صدر ایستاد. به این ترتیب این گروه پس از چند هفته صدرنشینی فلزات اساسی‌ها، در جایگاه نخست ایستاد.
    گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی به میزان 399 میلیارد ریال 15 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و در جایگاه دوم قرار گرفت. گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به غیر از قند و شکر نیز با سهم 10 درصدی در رده سوم ایستاد.

    برچسب ها