عصر خودرو

مصوبه دولت برای عرضه محصولات ذرت، جو و برنج در بورس کالای ایران ابلاغ شد

عصر بازار- محصولات ذرت و جو در کل کشور و برنج (صرفاً در استان‌های مازندران و گیلان) به منظور عرضه در بورس کالای ایران تعیین می‌شوند.

مصوبه دولت برای عرضه محصولات ذرت، جو و برنج در بورس کالای ایران ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت جهاد کشاورزی ،هیئت وزیران در جلسه 14/4/1396 به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (33) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی - مصوب 1389- و ماده (36)

    قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) – مصوب 1393-، تصویب کرد:

    1- محصولات ذرت و جو در کل کشور و برنج (صرفاً در استان‌های مازندران و گیلان) به منظور عرضه در بورس کالای ایران تعیین می‌شوند.
    تبصره- در صورت افت قیمت و ضرورت مداخله دولت برای خرید تضمینی برنج، سازوکار خرید محصول مذکور از طریق بورس کالا انجام می‌گیرد.

    2- هزینه‌های تبعی اجرای سیاست قیمت تضمینی به پیشنهاد مشترک شرکت بورس کالای ایران و وزارت جهاد کشاورزی و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین و از محل اعتبارات مصوب مربوط قانون بودجه سال 1396 کل کشور تأمین و پرداخت می‌شود.

    3- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مابه‌التفاوت قیمت تابلوی بورس با قیمت تضمینی محصولات فوق‌الذکر را به علاوه کارمزد معامله در بورس، به تفکیک از محل اعتبارات مصوبقانون بودجه سال 1396 کل کشور تأمین و پرداخت نماید.

    4- وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان بورس و اوراق بهادار) مکلف است نسبت به بسترسازی و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز ورود محصولات کشاورزی به بورس کالا با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نماید.

    5- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل معادل هفت هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر7) ریال تسهیلات بانکی در اختیار شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور قرار دهد. شرکت مذکور مجاز است با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تضمینی با قیمت معامله شده در بورس کالا اقدام نماید.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به وزارت جهاد کشاورزی- وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان برنامه و بودجه کشور- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

    برچسب ها