عصر خودرو

در داد و ستدهای بورس انرژی رخ داد:

معامله ۱۶۲ میلیون کیلووات ساعت برق در هفته ای که گذشت

عصر بازار- در آخرین روز معاملاتی بورس انرژی ایران در این هفته، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر، در بازار مشتقه در نماد ستاره ۹۶۱، ۱۱۸۰۰ قرارداد به ارزش ۲۹ میلیارد و ۸۳۲ میلیون ریال معامله شد.

معامله ۱۶۲ میلیون کیلووات ساعت برق در هفته ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، امروز بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله 2 میلیون و 808 هزار قرارداد معادل 58 میلیون و 158 هزار کیلووات ساعت به ارزش 19 میلیارد و 219 میلیون ریال بود. همچنین در روز جاری، نمادهای بارپایه، کم‌باری و میان‌باری با متوسط قیمت‌ 372، 324 و 372 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفتند. در هفته‌ای که گذشت حجم معاملات برق بورس انرژی ایران در دو بازار فیزیکی و مشتقه به حدود 162 میلیون کیلووات ساعت بالغ گردید.   پ

    از نکات قابل توجه معاملات در هفته جاری می‌توان به دومین معامله مصرف‌کنندگان بزرگ برق در تابلوی بازار فیزیکی اشاره کرد. در مجموع ارزش معاملات آخرین روز معاملاتی بورس انرژی در بازار مشتقه، به 49 میلیارد و 52 میلیون ریال بالغ گردید.

    بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد عرضه‌ حلال 402 از سوی پالایشگاه های مختلف بوده است که در نتیجه شاهد معامله بیش از 182 میلیون لیتر حلال 402 به ارزش بیش از  2.313 میلیارد ریال بوده‌ایم. از این مقدار بیش از 120 میلیون لیتر و به ارزش بیش از 1.508 میلیارد ریال سهم بازار فیزیکی و 62 میلیون لیتر به ارزش 805 میلیارد ریال سهم رینگ بین الملل بوده است. این مقدار معامله حلال 402 در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گویای 3برابر شدن ارزش و 2 برابر شدن حجم معاملات این فرآورده در بورس انرژی ایران است.

    در جریان معاملات روز چهارشنبه گذشته، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای حلال 402 پالایش نفت شیراز، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس، برش سنگین پتروشیمی جم، قطران فولاد زرند ایرانیان و حلال 402 عمده پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی عرضه شدند.

    برچسب ها