عصر خودرو

وزیر نفت هند:

پالایشگاه‌های دولتی هندی نفت کمتری از ایران می‌خرند

عصر بازار- وزیر نفت هند ادعا کرده است پالایشگاه‌های دولتی این کشور قصد دارند در سال مالی ۲۰۱۸ – ۲۰۱۷ در مقایسه با سال مالی گذشته، نفت کمتری از ایران خریداری کنند.

پالایشگاه‌های دولتی هندی نفت کمتری از ایران می‌خرند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، پرادهان دارمندرا، وزیر نفت هند به قانون گذاران این کشور گفت: ایران مدت اعتبار 60 روز را برای خرید نفت در سال مالی جاری عرضه کرده است در حالی که در سال مالی 2017- 2016 مدت اعتباری که از سوی ایران عرضه شده بود، 90 روز بود.

    بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، پالایشگاه‌های دولتی هند برنامه‌های واردات نفت از ایران را در سال منتهی به مارس سال 2018 به میزان یک چهارم کاهش داده‌اند.

    طبق گزارش‌هایی که اوایل سال میلادی جاری منتشر شد، هند به تلافی تاخیر در دریافت مجوز توسعه یک میدان گازی بزرگ ایرانی که یک شرکت هندی برای آن درخواست کرده بود، تصمیم گرفت میزان وارداتش از ایران در سال مالی 2018-2017 را به میزان 20 درصد کاهش دهد.

    یکی از کشورهایی که از تصمیم هند سود برده، آمریکا بوده است. اوایل هفته جاری بهارات پترولیوم دومین پالایشگاه هندی بود که پس از ایندین اویل خرید نفت از آمریکا را آغاز کرد. تاکنون بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان نفت هند تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای، آسیایی و تولیدکنندگان آفریقایی بودند، اما اکنون هند که سومین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان است به دنبال متنوع کردن واردات نفت برآمده زیرا نفت آمریکا و کانادا به گزینه‌های رقابتی‌تری تبدیل شده‌اند.

    با این‌همه هند همچنان تصمیم دارد میزان اتکا به واردات نفت را به میزان 10 درصد تا سال 2022 کاهش دهد. کاهش واردات با افزایش تولید داخلی نفت و افزایش سهم گاز طبیعی و سایر منابع انرژی در سبد انرژی حاصل خواهد شد. با این همه تحلیلگران "اس اند پی گلوبال پلاتس" برآورد می‌کنند که هند به دلیل رشد قابل توجه تقاضا برای نفت و فرآورده‌های نفتی، قادر نخواهد بود به چنین هدفی دست پیدا کند.

    برچسب ها