عصر خودرو

«مودی» گزارش داد؛

افزایش سرمایه شرکت های آمریکایی در خارج مرز

عصر بازار- افزایش سرمایه شرکت های بزرگ آمریکایی در خارج از مرزهای ایالات متحده، حاکی از آن است که سرسام آور بودن نرخ مالیات، در حال خروج سرمایه از آمریکا است.

افزایش سرمایه شرکت های آمریکایی در خارج مرز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، موسسه تحقیقاتی «مودی» در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: افزایش سرمایه شرکت های آمریکایی که در فراسوی مرزهای ایالات متحده فعالیت دارند، در سال گذشته میلادی با 100 میلیارد روند صعودی در مقایسه با سال 2015 میلادی، به یک تریلیون و 300 میلیارد دلار رسید.

    در همین حال، این رویه حاکی از آن است که شرکت های آمریکایی از پرداخت مالیات های سرسام آور در داخل ایالات متحده به ستوه آمده و ترجیح می دهند که کسب و کار خود را، آن سوی مرزهای آمریکا توسعه دهند. 

    همچنین آمریکا از جمله کشورهایی در جهان محسوب می شود که مالیات بسیار سنگینی را برای بنگاه های اقتصادی خود وضع کرده است. 

    بر همین اساس، افزایش درآمد شرکت های غیرمالی در آمریکا در سال 2016 میلادی به یک تریلیون و 840 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال قبل از 9.2 درصد رشد نشان می دهد؛ این در حالی است که این مقدار، از روند افزایشی حاکی از عواقب منفی مالیات دارد که مانع از بازگشت پول به آمریکا می شود. 

    البته اخذ مالیات 35 درصدی از شرکت های بزرگ آمریکایی به عنوان دلیل اصلی آنها برای ترک آمریکا و راه اندازی کارخانه های خود در سایر کشورها است که «دونالد ترامپ» به دنبال کاهش نرخ مالیات برای ایجاد انگیره به منظور بازگشت شرکت های بزرگ به داخل خاک آمریکا است.

    بر پایه این گزارش، 5 شرکت بزرگ آمریکایی که در سال گذشته میلادی بیشترین درآمدزایی را در خارج از آمریکا داشته اند عبارت از اپل، مایکروسافت، گوگل، سیسکو و اوراکل هستند؛ همچنین شرکت اپل در سال 2016 میلادی با افزایش درآمد 246.1 میلیارد دلار در خارج از مرزهای آمریکا، بیشترین جذب سرمایه را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها