عصر خودرو

سرمایه گذاری چند هزار میلیارد دلاری چین در راه ابریشم

عصر بازار- تازه ترین آمارهای رسمی دولت چین نشان می دهد که این کشور و شرکت های تابعه آن در حال سرمایه گذاری های کلان چند هزار میلیارد دلاری در طرح های مختلف جهانی از جمله راه ابریشم نوین هستند.

سرمایه گذاری چند هزار میلیارد دلاری چین در راه ابریشم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، راه ابریشم نقشه مسیر جدید دریایی و زمینی است و قاره های اروپا و آسیا و‌ آفریقا را به یکدیگر مرتبط می کند و صدها هزار شرکت از چین و کشورهای مختلف در برنامه های مرتبط با آن سهیم هستند.
    آمار رسمی در چین نشان می دهد که نزدیک به 30 هزار شرکت چینی در سال 2016 میلادی در خارج از این کشور و از جمله در راه ابریشم یک هزار و 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده اند.
    سرمایه گذاری مستقیم چینی ها در خارج از کشور در سال گذشته میلادی به 183 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و بر این اساس قرار است این رقم تا پنج سال دیگر بالغ بر 750 میلیارد دلار باشد.
    کمیسیون توسعه و اصلاحات در گزارشی که روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین منتشر کرده آورده است که نزدیک به 60 درصد از سرمایه گذاری های خارجی چین را شرکت های خصوصی این کشور انجام می دهند.
    همین شرکت ها در سال 2016 میلادی 77 طرح در خارج و در 36 کشور دنیا اجرا کردند و قرار است با یک سرمایه گذاری 70 میلیارد دلاری دیگر 212 هزار فرصت شغلی برای کشورهایی ایجاد کنند که در این طرح ها سهیم هستند و وزارت بازرگانی چین می گوید 70 درصد از شرکت های چینی در سال گذشته میلادی از سرمایه گذاری های خود سود کسب کرده اند.
    از سوی دیگر بانک صادرات و واردات چین اعلام کرده است که با یک اعتبار 671 میلیارد دلاری از یکهزار و 279 طرح حمایت می کند و میزان سرمایه صندوق راه ابریشم که در بدو راه اندازی در چهار سال قبل 40 میلیارد دلار بود حالا به 80 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    برچسب ها