عصر خودرو

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی :

آمریکا تا ۵ سال آینده جزو سه کشور تولیدکننده برتر LNG جهان می‌شود

عصر بازار- رئیس آژانس بین‌المللی انرژی طی سخنرانی در واشنگتن آمریکا اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود طی ۵ سال آینده آمریکا به یکی از سه کشور بزرگ تولیدکننده LNG در جهان تبدیل شود.

آمریکا تا ۵ سال آینده جزو سه کشور تولیدکننده برتر LNG جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، فتیح بیرول رئیس آژانس بین‌المللی انرژی در سخنرانی خود در باشگاه ملی خبری در واشنگتن اعلام کرد: با توجه به روند کنونی سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تولید LNG در آمریکا، این کشور طی 5 سال آینده در جمع سه کشور بزرگ تولیدکننده گاز طبیعی‌ مایع‌شده قرار خواهد گرفت. در ماه ژوئن کاخ سفید از برنامه خود برای تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان بازار جهانی LNG خبر داد.

    بیرول افزود: به نظر من طی یک دوره 5 ساله آمریکا در کنار استرالیا و قطر در جمع سه کشور بزرگ تولیدکننده گاز طبیعی مایع‌شده قرار می‌گیرد.

    وزارت امور خارجه آمریکا نیز در روز 8 ژوئن اعلام کرد اولین محموله LNG آمریکا به مشتری آن در اروپای مرکزی تحویل شده است.

    وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که در یک همکاری نزدیک با کشورهای اروپایی در حال تغییر رویکرد انرژی آنها و تبدیل کردن این کشورها به مشتری LNG آمریکا است. مدت‌هاست که آمریکا در تلاش است تا نفوذ LNG خود در بازار اروپا را به بهانه کاستن از وابستگی اروپایی‌ها به گاز روسیه، افزایش دهد.

    در حال حاضر هزینه بالای صادرات LNG از آمریکا به اروپا و همچنین نیاز بالای سرمایه‌گذاری در این زمینه دو چالش پیش روی آمریکایی‌ها در توسعه صادرات LNG محسوب می‌شود.

    برچسب ها