عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه با بررسی گزارش های سه ماهه تاکید کرد؛

چشم انداز روشن بازار سرمایه با بهبود عملکرد صنایع

عصر بازار- تجربه ثابت کرده است دولت ها در دوره دوم ریاست همیشه نگاه ویژه تری به بازار سرمایه دارند و به نظر می رسد این تجربه برای دولت دوازدهم هم تکرار شود و چشم انداز روشنی در انتظار بازار سرمایه باشد.

چشم انداز روشن بازار سرمایه با بهبود عملکرد صنایع
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهدی رباطی ، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به گزارش های سه ماه شرکت های بورسی گفت: گزارش های سه ماهه شرکت های بورسی امیدوار کننده بود و نشان می دهد که اقتصاد آرام آرام در حال خروج از رکود است.

    وی با تاکید بر بهبود چشمگیر عملیات شرکت های بورسی در گزارش های سه ماهه گفت: شرکت های طبقه بندی شده در صنایع مختلف بورس تهران گزارش های سه ماهه ابتدایی سال 96 خود را در شرایطی روانه سامانه کدال می کنند که بهبود چشمیگیر عملکرد در اکثر آنها وجود دارد.

    وی با اشاره به عملکرد امیدوار کننده اکثر شرکت های بازار سرمایه در گزارش های سه ماهه، اظهار داشت: البته در بررسی صنایع مختلف بورسی این بهبود عملکرد در صنایعی مثل فلزی، معدنی ، پتروشیمی و خودروی ها و سایر صنایع کوچکتر قابل مشاهده است.

    این کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل بهتر شدن عملکرد صنایع بازار و چشم انداز روشن بازار سرمایه اظهار داشت: بهتر شدن شرایط صنایع و خروج آرام آنها از رکود متاثر از اجرای برجام، کاهش هزینه های تولید و تسهیل نقل و انتقال وجوه، افزایش نسبی قیمت های جهانی و تا حدودی رویکرد صادرات محور صنایع است.

    وی با اشاره به اینکه هنوز تقاضا در کل اقتصاد ایران بهبود نیافته است، گفت: سایر آمارهای کلان اقتصادی ، بویژه آمار Leading نیز نشان دهنده تکانه های مثبتی در اقتصاد که این بار متفاوت از گذشته مبتنی بر تحریک پولی و مصنوعی اقتصاد نیست ، هستند.

    رباطی با اشاره به روند تغییر حرکت سرمایه در بازارها گفت: تحلیل زمانی بازار سرمایه و میانگین های بلند مدت نشان می دهد باید در انتظار خروج پول از بازارهای کاذب و ورود آرام و در ابتدا با احتیاط جریان هوشمند نقدینگی سوداگر به بازار سرمایه باشیم.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است موج اول حرکت نقدینگی ها به بازار سرمایه معمولا توسط گروه هایی که هوش بالای مالی انجام دارند در حال شکل گیری است.

    وی با اشاره به دور دوم رییس جمهوری آقای روحانی ، ادامه داد: آینده اقتصاد ایران در دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی از بازار سرمایه خواهد گذشت. محرک های واقعی و دستوری اقتصاد (از جمله نرخ ارز) نیز رویکرد تقویت این بازار را خواهند داشت.

    برچسب ها