عصر خودرو

ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر امسال به یک هزار مگاوات می رسد

عصر بازار- رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)گفت: ظرفیت تولید برق در نیروگاه های تجدیدپذیر تا پایان امسال به یک هزار مگاوات می رسد.

ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر امسال به یک هزار مگاوات می رسد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «سیدمحمد صادق زاده» ظرفیت های ایجاد شده در نیروگاه های تجدیدپذیر را تا پایان سال گذشته بیش از 100 مگاوات عنوان کرد.
    وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 100 مگاوات نیروگاه جدید به بهره‌برداری رسیده است، گفت: حدود 800 مگاوات نیروگاه نیز در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
    صادق زاده با ذکر این نکته که مقبولیت انرژی‌های تجدیدپذیر به شدت افزایش پیدا کرده و به صورت یک مطالبه جدی درآمده است، افزود: در دو سال اخیر به همت مجلس و دولت اتفاقی افتاده که هنوز اندکی زمان نیاز است تا میوه آن را بچینیم.
    رئیس ساتبا افزود: خرید تضمینی برق، بیست ساله شدن دوره خرید، توسعه تکنولوژی، متنوع شدن قیمت‌ها و افزایش سطح آن‌ها و ثبات گرفتن نهاد متولی تجدیدپذیرها از اقدامات مهم در 2 سال اخیر بوده است.
    رئیس ساتبا گفت: به سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق تکلیف شده است که پنج هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک را در طول پنج سال نصب کند که این، به شرط حضور بخش خصوصی دست یافتنی است.
    معاون وزیر نیرو اضافه کرد: قیمت گذاری تجدیدپذیرها امروزه در دنیا کاهش پیدا کرده ولی تنوع زیادی در قیمت‌ها است؛ به عنوان نمونه در کشور چین آخرین مناقصه حدود هشت سنت بر کیلو وات ساعت بوده ؛ در ابوظبی حدود 2.55 و در دبی که نزدیک ابوظبی است حدود 7.5 سنت بر کیلووات ساعت بوده است.
    رئیس ساتبا با اشاره به اینکه ما کشوری هستیم که هزینه تمام شده انرژی حاصل از سوخت فسیلی آن 12 سنت بر کیلو وات ساعت است که از این مبلغ فقط 1.5 سنت بر کیلووات ساعت را از مردم دریافت می‌کنیم و جزو معدود کشورهایی هستیم که برای سوخت فسیلی یارانه گسترده پرداخت می‌کنیم.
    هوشنگ فلاحتیان معاون وزیرنیرو در امور برق و انرژی دیروز(سه شنبه) در نشست خبری خود گفت: در دولت یازدهم معادل سه برابر کل تاریخ صنعت برق، نیروگاه تجدیدپذیر احداث شده است.
    گزارش ها حاکیست بیش از 72 درصد از افزایش ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

    برچسب ها