عصر خودرو

رییس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو :

رفع موانع موجود بر سر راه گسترش همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان

عصر بازار- رییس مرکز توسعه صادرات وزارت نیرو در یازدهمین اجلاس مشترک همکاری‌های ایران و تاجیکستان خواستار شد تا موانع موجود بر سر راه گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان رفع شود.

رفع موانع موجود بر سر راه گسترش همکاری های اقتصادی ایران و تاجیکستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایلنا، "حمیدرضا تشیعی " رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب وزارت نیرو در آئین برگزاری کمیته پیگیری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که با حضور "عثمان‌علی عثمان‌زاده" وزیر انرژی و ذخایر آبی جمهوری تاجیکستان در "دوشنبه" گفت: برگزاری منظم اجلاس کمیسیون مشترک راهی برای توسعه روابط دو کشور است.

    وی با اشاره به برگزاری اجلاس یازدهم در نوامبر گذشته در تهران که در بردارنده توافق‌های خوب و سازنده ای بین دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فنی، مهندسی و سایر جوانب بود اظهار داشت: تشکیل کمیته پیگیری فرصت مناسبی برای بررسی نقاط قوت و ضعف و میزان پیشرفت و همچنین اجرایی شدن توافقات و مرتفع کردن موانع و مشکلات موجود در مسیر توسعه همکاری‌های بین دو کشور است.

    تشیعی با بیان این مطلب که در مذاکرات دیروز و امروز بین هیات های دو کشور در قالب سه زیرگروه، بررسی‌های دقیق و کارشناسانه در مورد بندهای مختلف این یادداشت تفاهم صورت گرفته است، افزود: در نظر است تا صورتجلسه اجلاس نیز به امضای رییسان دو هیات برسد.

    وی با بیان اینکه چند موضوع مهم در مسیر همکاری‌ها وجود دارد که به نحوی روند پیشرفت همکاری‌ها را کند کرده است، اظهار داشت: این موضوع‌ها شامل تسریع در پرداخت معوقات نیروگاه سنگ توده 2 و پرداخت به موقع اقساط بر اساس جداول توافق شده، تسریع مطالبات بانک تجارت و انتقال دارایی‌ها به ایران، ساماندهی به موضوع مدرسه رودکی، اعطای یک هزار برگ پروانه تردد معاف از مالیات برای رانندگان ایرانی، تشکیل کمیته فنی مشترک آب بین دو وزارتخانه، حل مشکلات تجار و سرمایه گذاران ایرانی با هدف ایجاد فضایی امن برای فعالیت فعالان اقتصادی ایران است که بایستی مرتفع شود تا زمینه‌های همکاری دو کشور گسترش یابد.

    رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع برق و آب وزارت نیرو افزود: تلاش کمیسیون برای فراهم کردن زمینه سفر رییس جمهور تاجیکستان به تهران می‌تواند در روند توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور تأثیر گذار باشد.

    گفتنی است: در حاشیه برگزاری این اجلاس یادداشت تفاهمی به امضای دو طرف رسید که براساس این یادداشت تفاهم

    برچسب ها