عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

روحانی برنامه اقتصادی ۴ ساله داد

عصر بازار- وزیر اقتصاد با اعلام اینکه اصل سهام عدالت در آینده نزدیک آزاد خواهد شد،گفت: بدون اصلاح ساختار بودجه دولت نمی‌توان به اهداف پایین آوردن نرخ تورم و رشد اقتصادی دست یافت.

روحانی برنامه اقتصادی ۴ ساله داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علی طیب نیا در حاشیه نشست امروز هیات دولت گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی دولت با مشکلاتی از قبیل تامین مالی کشور و اصلاح نظام بانکی مواجه است، ساختار بودجه دولت هم حتما باید اصلاح شود و بدون این اصلاحات نمی توان به اهدافی مثل پایین آوردن نرخ تورم و رشد اقتصادی پایدار دست یافت.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: همچنین چالش های اقتصادی جدی تری هم در پیش روی دولت وجود دارد که مقابله با آن مستلزم وجود یک برنامه و تیم منسجم است که آقای رییس جمهور در برنامه چهار ساله ای که تهیه کردند این موارد را در نظر گرفتند.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سود سهام عدالت سال 95 متعلق به 50 میلیون سهامدار بعد از برگزاری مجامع شرکت های صاحب سهام توزیع می شود. طیب نیا افزود: طبق قانون، 10 سال برای پرداخت اقساط سهام عدالت زمان تعیین شده و سال 95 سال پایانی آن بود و حالا به سمت مرحله نهایی و آزادسازی سهام عدالت پیش می رویم.

    وی افزود: هر کدام از سهامداران خود می دانند که صاحب چه میزان از سهام شده اند و اگر بخواهند مالک مابقی آن شوند هم چه مقدار باید پرداخت کنند. طیب نیا درباره سرانجام مؤسسات اعتباری غیرمجاز بیان داشت: مسئولان نظارت و کنترل و مدیریت مؤسسات اعتباری با بانک مرکزی است و بانک مرکزی هم متناسب با شرایط برنامه هایی را برای هر کدام از این شرکت ها در نظر دارد و البته به صورت جدی هم پیگیر هستند.

    طیب نیا گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از این مؤسسات ساماندهی شده اند و مابقی آنها هم در سال ساماندهی هستند. وی درباره برنامه های آینده دولت در جهت اقتصاد مقاومتی هم افزود: برنامه های مختلفی را برای اجرای اقتصاد مقاومتی در وزارت اقتصاد انجام داده ایم و بعد از این هم تمرکز ما بر  ایجاد زمینه هایی برای ارتقای رشد اقتصادی و شناخت نقاط آسیب پذیر در برابر تکانه های خارجی و رصد و رفع آن است.

    وزیر اقتصاد با بیان اینکه، سال 96 برای دولت سال خاصی است، اظهارداشت: سال 96 سال اول برنامه ششم توسعه است و یکی از اولین اهداف این برنامه رسیدن به نرخ رشد 8 درصدی است.

    برچسب ها