عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا:

افت نرخ دلار، قیمت طلا در بازار را کاهش داد

عصر بازار- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر می گوید که افت نرخ دلار در هفته های اخیر سبب شده تا قیمت طلا در بازارهای ایران با وجود افزایش قیمت جهانی آن رو به کاهش باشد.

افت نرخ دلار، قیمت طلا در بازار را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای درباره آخرین ارزیابی خود از بازار طلا در کشور اظهار داشت: از آنجا که قیمت طلا در داخل از حاصلضرب قیمت دلار ارز بر قیمت جهانی طلا حاصل می شود، افت قیمت دلار در هفته های اخیر، بر بازار طلا اثرگذاشته است.
    وی ادامه داد: در بحث قیمت سکه نیز باید گفت که قیمت مسکوکات طلا برمبنای عرضه و تقاضای بازار تعیین می شود و اکنون که تقاضا در بازار کم است، قیمت آن هم افزایشی نیست.
    کشتی آرای یادآور شد: در آستانه عید سعید فطر و سایر اعیاد به دلیل افزایش تقاضا در بازار سکه، قیمت ها رو به رشد می گذارد اما اکنون که تقاضا پایین است، نباید انتظار رشد چندانی را داشت.
    بر اساس این گزارش، قیمت طلا و انواع سکه در هفته جاری نه تنها روند افزایشی نداشته بلکه نزولی نیز بوده است به شکلی که قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز در بازار به حدود یک میلیون و 137 ریال (113 هزار تومان) رسید.
    قیمت انواع سکه نیز در هفته های اخیر یا کاهشی بوده و تحول چندانی در این بازار دیده نمی شود هرچند که هنوز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در محدود 12 میلیون ریالی (یک میلیون و 200 هزار تومان) خرید و فروش می شود.
    ارزش دلار آمریکا در هفته های اخیر در بازارهای جهانی در برابر یورو افت کرده است که در نتیجه آن قیمت دلار در بازار ایران رشد قیمت قابل توجهی ندارد و امروز در محدوده 37هزار و 770 ریال (حدود 3770 تومان) معامله شد.

    برچسب ها