عصر خودرو

بازگشت شاخص بورس به ارتفاع ۸۰ هزار واحدی

عصر بازار- در داد و ستدهای آخرین روز کاری هفته، شاخص کل بورس متاثر از جو مثبت اکثر گروها سبز پوش و پر تقاضا به معاملات پایان داد.

بازگشت شاخص بورس به ارتفاع ۸۰ هزار واحدی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در پایان معاملات شاخص کل متاثر از جو مثبت اکثر گروها بخصوص معاملات مثبت نمادهای پارسان، وغدیر و فخوز با رشد حدود 426 واحدی به ارتفاع 80,162 رسید که در این بین معدود نمادهای منفی بترانس، دعبید و رانفور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

    گفتنی است امروز سهامداران بیش از  یک میلیارد برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2,729 میلیارد ریال در 38 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

    امروز همه شاخص های منتخب بورس سبزپوش بودند در این بین شاخص بازار دوم  با رشد نزدیک 960 واحدی بیشترین  افزایش را داشت.

    در این روز نماد پارسان با 76 واحد، وغدیر 57 واحد، فخوز 51 واحد، فارس 34 واحد، مبین 29 واحد و وبانک 21 واحد بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

    گفتنی است امروز گروه های رایانه، شیمیایی و کانه فلزی  با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر جدول برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

    صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای فنوال، پرداخت، فروس، تکشا، شکلر، کدما و خمحرکه بود.

    در مقابل نمادهای ثاباد، دعبید، دشیمی، فرآور، کاذر، بترانس و چکارن با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

    در معاملات امروز بورس تهران سهامداران برای عرضه اولیه به پرداخت ملت بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف خرید  به حجم 133 میلیون تشکیل دادند، پس از آن شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با صف 24 میلیونی و کارت اعتباری ایران کیش با 12 میلیون صف بیشترین تقاضا را داشتند.

    در مقابل گروهی دیگر برای خروج از سیمان خزر، سیمان مازندران، ریخته گری تراکتورسازی ایران و سیمان اصفهان بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش را ثبت کرند.

    در پایان معاملات امروز تجارت الکترونیک پارسیان با 19 میلیون حجم و باما با 8 میلیارد ارزش معاملات صدرنشین در حجم و ارزش معاملات در بین شرکتهای بورسی بودند.

    برچسب ها