عصر خودرو

مذاکره با خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه آناهیتا

عصر بازار- رییس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز وپتروشیمی تامین (تاپیکو) با بیان اینکه پروژه ساخت پالایشگاه آناهیتا آغاز شده،گفت: برای ساخت این پالایشگاه به دنبال جذب سرمایه هستیم و در این راستا با چند شرکت خارجی نیز مذاکره شده که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

مذاکره با خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه آناهیتا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، سیدعماد حسینی با تاکید بر اینکه وضعیت ساخت پالایشگاه آناهیتا در حال تعیین تکلیف است، اظهار کرد: ساخت این پالایشگاه به صورت مشارکت صورت خواهد گرفت زیرا این پروژه عظیم است و تاپیکو به تنهایی برای ساخت آن اقدام نخواهد کرد.در این راستا چند شرکت نیز با ما وارد مذاکره شده‌اند.

    وی ادامه داد: در واقع اولویت در ساخت پالایشگاه آناهیتا مشارکت است. البته این پروژه آغاز شده و مذاکره برای جذب سرمایه به صورت موازی درحال انجام است. در این راستا با چند شرکت خارجی نیز مذاکره صورت گرفته که هنوز به نتیجه خاصی نرسیده‌ایم و بعد از اینکه نتیجه مذاکرات مشخص شد نام شرکت‌ها اعلام می‌شود.

    بر اساس این گزارش، آناهیتا یک پالایشگاه  150 هزار بشکه‌ای در منطقه کرمانشاه است که ساخت آن کاملا توسط بخش خصوصی انجام می شود و تقریبا یک و نیم تا دو میلیارد دلار برآورد اولیه برای ساخت آن است. ساخت این پالایشگاه  در مرحله مذاکره برای تامین منابع مالی است. این پالایشگاه بدون نفت کوره خواهد بود و در آن حداقل محصولات سنگین و حداکثر محصولات سبک تولید خواهد شد.

    برچسب ها