عصر خودرو

دو بازیگر اصلی اینترنت توافق کردند؛

اعلام مدل جدید فروش اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مدل جدید فروش اینترنت نامحدود، هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است که سه بسته بر اساس سرعت تا ۲ مگابیت در ثانیه، تا ۶ مگابیت در ثانیه و ۱۶ مگابیت در ثانیه پیشنهاد شده است.

اعلام مدل جدید فروش اینترنت نامحدود و توقف اینترنت حجمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس،‌ محمد جواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: بالاخره پس از ساعت ها بحث و کار کارشناسی مدل تعرفه گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شد و این پیشنهاد (چهارشنبه) صبح تقدیم کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات خواهد شد.

    وی افزود: هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است و سرعت سرویس نباید از کف کمتر باشد. این موضوع به دلیل ماهیت سرویس ای دی اس ال در تضمین سرعت خط لحاظ شده است. با این وجود مجموعا تا کنون سه بسته پیشنهاد شده که بر این اساس سرعت تا دو مگابیت در ثانیه، تا شش مگابیت در ثانیه، شانزده مگابیت در ثانیه را در بر می گیرد.

    معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: در هر بسته برای ترافیک داخلی و اینترنت دو سقف در نظر گرفته شده که سقف ترافیک داخلی 10 برابر اینترنت است. بر این اساس عملا کاربران خانگی در صورت استفاده از سرویس های ویدئو آنلاین در صورتی که هر روز پنج ساعت سرویس ویدئویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار کنند، نیازی به پرداخت ندارند. اطمینان دارم که این موضوع باعث رشد جهشی محتوای صوتی و تصویری بر بستر شبکه ملی اطلاعات خواهد شد که این مهم زمینه ساز اشتغال و پویایی زیادی در حوزه فناوری و فرهنگی کشور خواهد شد.

    این مقام مسوول همچنین در مورد سقف اینترنت بین المللی که برای متقاضیان در نظر گرفته می شود، خاطر نشان کرد: سقف سرویس اینترنت نیز بر اساس بالاترین میانگین مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده و عملا ترکیب به گونه ای خواهد بود که بیش از نود درصد کاربران با خرید این بسته ها دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافی ندارند. البته برای حصول به این مدل؛ تعرفه سرویسها بین اپراتورها و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اصلاح شده که کار بسیار پیچیده ای بود. همکاری مخابرات تا کنون بسیار سازنده بوده است.

    جهرمی افزود: طبیعتا جزییات قیمت و مابقی مسایل را سازمان تنظیم مقررات پس از تصویب کمیسیون محترم ابلاغ می شود.

    برچسب ها