عصر خودرو

بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران:

تسهیل جذب استخدام در نهادهای مالی

عصر بازار- امروزه فضای مجازی به همه جنبه­ های زندگی بشر رخنه کرده است. بازار سرمایه کشور نیز از این امر مستثتنی نیست و سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه از فضای مجازی به ویژه تلگرام به وفور استفاده می­کنند.

تسهیل جذب استخدام در نهادهای مالی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بهنام بهزادفر، مدیر امور اعضای کانون کارگزاران  ضمن بیان مطلب فوق عنوان کرد: برخی از فعالیت ­ها در این حوزه مربوط به کانال­های رسمی شرکت­ ها، خبرگزاری­ ها و نهادهای مالی است که خوشبختانه در این موارد ابتکارات بسیار زیادی انجام شده است.

    وی افزود: راه اندازی این کانال­ های رسمی به سرعت انتشار و کیفیت اطلاعات نهاد ها کمک شایانی کرده است. برخی دیگر از کانال­ ها و گروه­ های تلگرامی مربوط به تحلیل بنیادی سهام، قرارداد های آتی سکه طلا و تحلیل گزارشات معاملات در بورس های کشور است که با ارائه اطلاعات و تحلیل­ ها موجب افزایش دانش سهامداران و سرمایه گذاران در بازار سرمایه می‌شود. با این حال جای خالی فضایی که در آن نهادهای مالی بتوانند افراد مختصص خود را جذب کنند احساس می ­شد.

    بهزادفر ادامه داد: در همین راستا کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به منظور تسهیل فرایند جذب پرسنل در بازار سرمایه در دی ماه سال گذشته به راه اندازی کانال تلگرامی تحت عنوان "استخدام در نهادهای مالی" اقدام کرد.

    مدیر امور اعضای کانون کارگزاران با بیان اینکه خوشبختانه در طول مدت 7 ماهی که از تشکیل این کانال می­ گذرد حدود 5 هزار نفر در این کانال عضو شدند، که بخش اعظمی از این تعداد جویندگان کار در بازار سرمایه هستند، تصریح کرد: در حال حاضر در این کانال تلگرامی 220 پست در قالب 290 موقعیت شغلی قرار داده شده که خوشبختانه اکثر این موقعیت­ های شغلی از طریق رزومه­ های ارائه شده در این کانال استخدام شدند.

    این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه عمده درخواست موقعیت­ های شغلی مربوط به کارگزاران است، اظهار داشت: شرکت­ های تامین سرمایه، سبدگردانی و سایر نهادهای مالی در مقام بعدی ارائه موقعیت های شغلی قرار دارند.

    وی افزود: در صورتی که موقعیت­ های شغلی عمومیت بیشتری داشته باشند (همانند مسئول پذیرش سفارش مشتریان یا معامله گر کارگزاری) میانگین ارائه رزومه­ ها به نهاد درخواست­ کننده حدودا 80 رزومه و در صورتی که شغل ها عمومیت کمتری داشته باشند (همانند نیروهای تخصصی آی تی) حدودا 40 رزومه به اشخاصی که درخواست نیروی کار را دارند، ارائه می­ شود.

    بهزادفر در پایان متذکر شد: کانون کارگزاران علاوه بر راه ­اندازی این کانال، از طریق «سامانه ثبت درخواست همکاری با شرکت‌ های کارگزاری و سایر نهاد های مالی» در سایت کانون کارگزاران، رزومه‌ های اشخاصی را که تمایل به همکاری در بازار سرمایه دارند دریافت و در بازه­ های زمانی دو ماهه به شرکت­ های کارگزاری، تامین سرمایه، مشاوره ­سرمایه گذاری، خدمات نرم افزاری و سایر نهاد های مالی ارسال می­ کند.

    برچسب ها