عصر خودرو

حضور مقامات نفتی لیبی در نشست کشورهای اوپک و غیراوپک

عصر بازار- مدیر شرکت ملی نفت لیبی برای اعلام برنامه‌های تولید کشورش، در رأس هیاتی در نشست تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک که ۲۲ ژوئیه در سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

حضور مقامات نفتی لیبی در نشست کشورهای اوپک و غیراوپک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مصطفی سانالا، رئیس هیات مدیره شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: عوامل مثبت و منفی تاثیرگذار بر تولید لیبی را با کمیته فنی در میان خواهد گذاشت.

    سانالا گفت: من پیش از ترک کشور با سیاستگزاران ارشد لیبی مشورت خواهم کرد و امیدوارم یک موضع واحد را در سن پترزبورگ ارائه دهم که نشان دهد ما می‌توانیم در جهت منافع ملی اقدام کنیم.

    نشست کمیته فنی که از شش کشور عضو و غیرعضو اوپک تشکیل شده، قرار است پیش از اینکه وزیران کشورهای تولیدکننده در 24 ژوئیه در سن پترزبورگ دیدار کنند، برگزار شود.

    لیبی و نیجریه که عضو اوپک هستند، از زمان معافیت از شرکت در پیمان کاهش تولید، تولیدشان را افزایش داده‌اند و در نتیجه قیمت‌های جهانی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

    این امر صحبت هایی را در میان تولیدکنندگان نسبت به لزوم شرکت دادن این کشورها در پیمان کاهش توید به دنبال داشته است. با این‌همه هیثم القیس، نماینده کویت در اوپک روز جمعه اظهار کرد: هنوز زود است تولید لیبی و نیجریه محدود شود.

    سانالا اظهار کرده است مشکلات اقتصادی، سیاسی و بشردوستانه لیبی در هر گونه مذاکره درباره محدود کردن تولید این کشور باید مورد نظر قرار گیرد.

    بر اساس گزارش رویترز، تولید نفت لیبی اندکی بیش از یک میلیون بشکه در روز است. با این‌همه در مقایسه با 1.6 میلیون بشکه در روز که این کشور پیش از انقلاب سال 2011 تولید می‌کرد، فاصله زیادی دارد.

    برچسب ها