عصر خودرو

پسا برجام، صادرات ۹۰ میلیون دلار فرش و زعفران ایران به آمریکا

عصر بازار- معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: آمریکا از جمله کشورهایی است که در پسا برجام به سبد صادرات ایران بازگشته اند و در این ارتباط در سال گذشته، معادل ۹۰ میلیون دلار فرش و زعفران ایرانی به آمریکا صادر شده است.

پسا برجام، صادرات ۹۰ میلیون دلار فرش و زعفران ایران به آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمدرضا مودودی افزود: هم اکنون صادرات کشور همانند گذشته تنها محدود به بازارهای کشورهای منطقه و چین و هند نیست و به برخی کشورهای اروپایی و آمریکا نیز صادرات داریم.
    وی بیان کرد: ایتالیا، آلمان، فرانسه و آمریکا از جمله کشورهایی هستند که در پسا برجام بطور مجدد به سبد صادراتی کشور بازگشته اند.
    مودودی اضافه کرد: در سال گذشته مجموع صادرات غیرنفتی کشور به 44 میلیارد دلار رسید که این میزان در مقایسه با سال 94 از لحاظ وزنی 48 و از لحاظ ارزش 3.5 درصد افزایش پیدا کرد.
    وی یادآور شد: در صورتی که سال گذشته قیمت محصولات صادراتی مانند سال 94 بود میزان رشد به مراتب بیشتری را در میزان صادرات کشور شاهد بودیم.
    مودودی با اشاره به تراز تجاری مثبت صادرات بر واردات کشور در سال 95 ادامه داد: میزان وارد کشور در سال گذشته 43.5 میلیارد دلار گزارش شد و در مقایسه با سال 94 افزایشی تک رقمی داشت.
    وی ادامه داد: هم اکنون به دنبال شناسایی مزیت های صادراتی استانها هستیم تا با توجه به آن برای بازاریابی در کشورهای هدف اقدام کنیم.
    مودودی افزود: علاوه بر ظرفیت های صادراتی کنونی کشور یکسری ظرفیت های مغفول مانده ای نیز دارد که توجه به آن می تواند نقشه راهی برای توسعه صادرات کشور باشد.

    برچسب ها