عصر خودرو

ممنوعیت واردات زغال سنگ در چین برای حمایت از تولید داخلی

عصر بازار- بر اساس مطالعات صورت گرفته ممکن است که در کوتاه مدت این محدودیت وارداتی باعث افزایش قیمت زغال سنگ در این کشور شود اما در بلندمدت از طریق افزایش اندک در تولید داخلی، این کشور میتواند شکاف به وجود آمده را پوشش دهد.

ممنوعیت واردات زغال سنگ در چین برای حمایت از تولید داخلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری اقتصاد مقاومتی، کشور چین از اوایل جولای تصمیم گرفت تا به منظور کنترل شدیدتر بازار از واردات زغال سنگ به این کشور ممانعت به عمل بیاورد.

    در واقع ممنوعیت واردات زغال سنگ از طرف این کشور را می توان به عنوان آخرین اقدام صورت گرفته توسط دولت چین به منظور تنظیم عرضه و قیمت این محصول در این کشور در نظر گرفت. قیمت زغال سنگ در این کشور  در سال گذشته نوسانات گسترده ای را تجربه کرده است.

    دلیل این نوسانات، تصویب قوانین متعددی بود که از یک طرف از طریق افزایش قیمت زغال سنگ به دنبال حمایت از صنعت و معدن در این کشور بوده اند و از طرف دیگر به دلیل نیاز به حمایت از خریداران زغال سنگ و تولیدکنندگان انرژی  اجازه زیاد شدن بیش از حد قیمت زغال سنگ را نمیدادند.

    به دلیل ظرفیت بالای تولید زغال سنگ در این کشور به نظر می رسد که اتخاذ این تصمیم تاثیر چندانی بر روی عرضه زغال سنگ در این کشور نداشته باشد. اما به طور قطع به نفع تولیدکنندگان این کشور بوده و مشکلاتی را برای صادر کنندگان زغال سنگ در آن منطقه نظیر کشورهای استرالیا و اندونزی ایجاد خواهد کرد.

    واردات زغال سنگ در کشور چین تنها بخش اندکی از حجم بالای عرضه زغال سنگ در این کشور را پوشش می دهد. در حالی که در سال گذشته 3.4 میلیارد تن حجم زغال سنگ تولید شده در این کشور بوده است، تنها 225 میلیون تن زغال سنگ از سایر کشورها به چین وارد شده است که این این میزان نیز از سال جاری با ممنوعیت واردات مواجه شد.

    همچنین بر اساس مطالعات صورت گرفته ممکن است که در کوتاه مدت این محدودیت وارداتی باعث افزایش قیمت زغال سنگ در این کشور شود اما در بلندمدت از طریق افزایش اندک در تولید داخلی، این کشور میتواند شکاف به وجود آمده را پوشش دهد.

    برچسب ها