عصر خودرو

نمایندگان پارلمان بریتانیا:

تاثیر برگزیت عمیق و غیرقابل پیش بینی خواهد بود

عصر بازار- نمایندگان پارلمان بریتانیا بر این باورند که برگزیت یک چالش ساختاری برای آینده پادشاهی متحد خواهد بود.

تاثیر برگزیت عمیق و غیرقابل پیش بینی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم  ، نمایندگان پارلمان بریتانیا اعلام کردند: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک چالش اساسی برای آینده پادشاهی متحد خواهد بود، آن هم به واسطه حذف قوانین اتحادیه اروپا که موجب یکپارچگی این کشور شده است.

    بر اساس این گزارش، رای سال گذشته مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا موجب تشدید تنش ها بین 4 کشور تشکیل دهنده پادشاهی متحد یعنی انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی شده است. در حالی که انگلیس و ولز با خروج از اتحادیه اروپا موافقت کرده اند، ایرلند شمالی و اسکاتلند خواستار ادامه عضویت در این اتحادیه هستند.

    این مساله بار دیگر موجب شده تا ملی گراهای اسکاتلند خواستار برگزاری همه پرسی استقلال از پادشاهی متحد شوند. اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی به دولت ملی بریتانیا نسبت به عدم مشارکت کافی خود در مذاکرات برگزیت اعتراض کرده اند.

    مایکل جی عضو کمیته اعیان اتحادیه اروپا و رئیس سابق سرویس دیپلماتیک بریتانیا در سخنانی تاکید کرد: تاثیر برگزیت بر آینده پادشاهی متحد، عمیق و غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

    در گزارش منتشر شده از سوی این کمیته آمده است: برتری و تسلط قوانین اتحادیه اروپا و تفسیر آن توسط دادگاه اتحادیه اروپا به تضمین انطباق پذیری استانداردهای قانونی و نظارتی در سراسر بازار داخلی بریتانیا کمک زیادی کرده است.

    این گزارش افزود: بنابر این برگزیت چالش های اساسی قانونی را برای بریتانیا به وجود خواهد آورد. این گزارش از دولت خواسته است تا سیاست حزبی را کنار بگذارد و ر.یکرد خود برای برگزیت را با نیازهای مناطق مختلف بریتانیا تنظیم نماید.

    برچسب ها