عصر خودرو

همکاری بانک های اندونزی و ایران

عصر بازار- سفیر جمهوری اندونزی از همکاری یک بانک اندونزیایی با ۱۰ بانک ایرانی و گشایش ال‌سی تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار برای تجار دو کشور خبر داد.

همکاری بانک های اندونزی و ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا از اتاق بازرگانی تهران، «اوکتاوینو علیم‌الدین» در دیدار با مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین از پنج برابر شدن حجم مبادلات دو کشور تا پایان سال جاری میلادی خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان مبادلات تجاری دو کشور در حدود 340 میلیون دلار است.

    وی در این ملاقات خاطرنشان کرد که دولت اندونزی به دنبال آن است تا مبادلات مالی دو کشور در قالب ریال و روپیه صورت گیرد.

    سفیر اندونزی با اشاره به اینکه پس از برجام، میزان خرید نفت و گاز اندونزی از ایران افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های اندونزیایی علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

    به گفته این دیپلمات مقیم تهران، رونق سرمایه‌گذاری دو طرف و افزایش مبادلات، به بالا بردن اعتماد میان شرکت‌های ایرانی و اندونزیایی بستگی دارد و این در حالی است که به گفته اوکتاوینو علیم‌الدین، شرکت‌های ایرانی بیشتر تمایل به همکاری با برندهای اروپایی دارند.

    وی استانداردسازی میان کالاها و خدمات دو کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: محصولات و خدمات شرکت‌های اندونزیایی از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار است.

    علاقمندی اندونزی برای سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری در صنعت نفت

    سفیر اندونزی در تهران همچنین به علاقمندی بنگاه‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز ایران اشاره کرد و گفت: اندونزی آماده سرمایه‌گذاری تا میزان 7 میلیارد دلار در میدان نفتی منصوری در جنوب ایران است اما با وجود اعلام این موضوع به صورت رسمی به وزارت نفت ایران، متاسفانه هنوز سرمایه‌گذاران اندونزی پاسخی از سوی ایران دریافت نکرده اند.

    رئیس اتاق تهران نیز در این دیدار، از آمادگی این اتاق برای تعامل و همکاری با سفارت اندونزی در تهران در زمینه بسط و توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور خبر داد.

    مسعود خوانساری با اشاره به اینکه دو کشور از ظرفیت بالای اقتصادی و صنعتی برای همکاری‌های مشترک برخوردار هستند، گفت: بخش خصوصی دو کشور می‌توانند در توسعه مناسبات اقتصادی دو طرف پیشقدم شوند.

    رئیس اتاق تهران، حضور تجار و بنگاه‌های هر دو کشور در نمایشگاه‌های تجاری دو طرف را گامی در جهت شناخت از بازار و نیاز هر دو کشور عنوان کرد و افزود: به رغم مشکلات موجود، در طول دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خارجی به سمت بازار ایران سوق پیدا کرده که نمونه بارز آن، قرارداد 4.8 میلیارد دلاری توتال فرانسه با ایران است.

    خوانساری با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی اتاق تهران آماده ایجاد پیوند میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران در داخل کشور است، افزود: در این زمینه، همکاری میان اتاق تهران و سفارت اندونزی در تهران می‌تواند به هدایت سرمایه‌گذاران اندونزیایی در ایران کمک کند .

    برچسب ها