عصر خودرو

رکود در بازار فولاد، بزرگ‌ترین تولیدکننده کره جنوبی را زمین‌گیر کرد

عصر بازار: در میان رکود تجارت خارجی و کاهش تعداد معادن و همچنین افت قیمت‌های جهانی به دلیل سیل عظیم صادرات چین،‌ پوسکو (بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کره جنوبی) گزارش داد که بیشترین ضرر سه‌ماهه خود در ۵ سال اخیر را تجربه کرده است.

رکود در بازار فولاد، بزرگ‌ترین تولیدکننده کره جنوبی را زمین‌گیر کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  پوسکو، شرکت فولاد مستقر در پوهانگ اعلام کرد:‌ «ضرر خالص این شرکت در سه ماهه منتهی به سپتامبر 534.2 میلیارد وون (معادل 474 میلیون دلار) بوده در حالی‌که سال گذشته این شرکت 237.8 میلیارد سود خالص حاصل کرده بود.»

    تولیدکنندگان جهانی فولاد در حال جدال با انبوهی از صادارت چینی هستند؛ در حالی که میزان تقاضای فولاد این کشور برای اولین بار در تاریخ کاهش یافته است. صادرات دریایی چین در ماه سپتامبر با 16 درصد افزایش به 11.25 میلیون تن رسید و باعث رشد 27 درصدی در 9 ماه اخیر شد. شرکت پوسکو -که در ماه اکتبر با بیشترین افت سهام در 11 سال اخیر مواجه شده-‌ اعلام کرد که برنامه چرخشی برای خروج از عملیات غیراساسی و تمرکز روی فولاد اصلی شرکت خود دارد.

    اتحادیه جهانی فولاد در این ماه اعلام کرد که میزان تقاضای جهانی در سال جاری 1.7 درصد کاهش یافته است که برخلاف پیش بینی رشد 0.5 درصدی ماه آوریل بوده است. میزان مصرف فولاد در چین 3.5 درصد در سال 2015 کاهش داشته و انتظار می‌رود در سال آینده نیز 2 درصد دیگر کاهش یابد. در حالی‌که میزان کاهش تولید کمتر از تقاضاست، کارخانه‌ها در حال عرضه مازاد به بازارهای جهانی هستند که منجر به پایین آمدن قیمت و تحریک تنش معاملاتی از آسیا به آمریکا شده است.

    آمار اتحادیه جهانی فولاد نشان می‌دهد که صادرات فولاد چین در ماه سپتامبر به 83.1 میلیون تن افزایش یافته که  در حال نزدیک شدن به رکورد 98.1 میلیون تن تولیدی شرکت آرکلورمیتال (بزرگترین تولیدکننده فولاد در سال 2014) است. قیمت میلگرد در بازار چین با افت 29 درصدی در یک سال اخیر مواجه شده و نزدیک به پایین ترین قیمت خود از سال 2003 رسیده است.

    پوسکو در ماه جولای اعلام کرد که این شرکت تا سال 2017 تعداد واحدهای محلی خود را از 42 واحد به 22 واحد کاهش خواهد داد. این شرکت که پنجمین شرکت بزرگ تولید کننده فولاد در دنیا محسوب می شود با وجود رشد 5.7 درصدی شاخص کاسپی کره جنوبی در یکسال اخیر با افت 43 درصدی سهام خود در بورس کره جنوبی مواجه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها