عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

خروج از رکود اقتصادی بدون صادرات غیر ممکن است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: تداوم صنعت و خروج از رکود اقتصادی بدون صادرات غیر ممکن است.

خروج از رکود اقتصادی بدون صادرات غیر ممکن است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، برات قبادیان در همایش بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: صنعت برای پویایی و رقابت‌پذیری خود در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند هزینه، اعتبار و ارتباط تنگاتنگ با دیگر کشورها است.

    وی افزود: تداوم صنعت و خروج از رکود اقتصادی بدون صادرات غیر ممکن است.

    قبادیان با اشاره به اجرای طرح توسعه تولید و اشتغال پایدار (تاپ) در ایران، تصریح کرد: میزان تولید و صادرات در این طرح متوازن است و منافع نسل آینده را در نظر خواهد گرفت.

    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: توجه به اقتصاد درون‌زا از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

    وی برون‌گرایی اقتصادی را از دیگر مولفه‌های رونق اقتصاد دانست و گفت: برای تسریع در شاخص‌های توسعه‌ای نیاز است با دیگر کشورها ارتباط برقرار کرد تا تولیدات کشور صادر شوند.

    وی در ادامه اظهار کرد: همواره باید از خرد جمعی و تخصصی برای رقابت با دیگر کشورها استفاده کرد و رونق تولید و ایجاد اشتغال را در برنامه‌های توسعه مورد توجه قرار داد.

    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت کشور تصریح کرد: توسعه کشور بدون استفاده از آموزش، پژوهش و فناوری میسر نیست.

    وی خاطرنشان کرد: هم اکنون پنج میلیون دانشجو در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و سالانه 1200 دانشجو فارغ‌التحصیل دانشگاهی است که لازمه ایجاد اشتغال برای آن‌ها سرمایه‌گذاری است.
    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: ظرفیت‌ها و سنت‌ها را باید همواره در کشور به روز کرد تا شاهد رونق اقتصادی و تحقق شعار سال شد.

    قبادیان با اشاره به اجرای طرح کارآموزی دانشجویان در کشور، تصریح کرد: به منظور اشتغال جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی، امسال سامانه کارآموزی راه‌اندازی شد و دانشجویان پس از ثبت‌نام در بنگاه‌های صنعتی و تولیدی فعالیت خواهند کرد.

    وی در ادامه افزود: این اقدام در راستای تحکیم پیوند دانشگاه با صنعت انجام شده است.

    معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیز صنعت، معدن و تجارت کشور خاطرنشان کرد: این طرح به صورت سیستماتیک در حال اجراست و تا کنون حدود 50 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند

    برچسب ها