عصر خودرو

مس ایران با KGHM لهستان قرارداد بست

عصر بازار: در نشست مشترک شرکت هلدینگ کی جی اچ ام (KGHM) لهستان با شرکت ملی صنایع مس ایران که در دفتر مدیر عامل شرکت مس برگزار شد، طرفین بر توسعه همکاری های تاکید کردند.

مس ایران با KGHM لهستان قرارداد بست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت ملی مس ایران، در این نشست احمد مراد علیزاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با بیان اینکه امسال برنامه تولید 250 هزار تن مس محتوی را در دست انجام داریم، تصریح کرد: برنامه تولید 400 هزار تن مس محتوی را طی چهار سال آینده مدنظر داریم.

    مدیرعامل شرکت مس افزود: سیاست های جدید دولت در بخش معدن و صنایع معدنی استقبال از سرمایه گذاری شرکت های توانمند داخلی و خارجی در بخش معدن است و این سیاست در شرکت ملی مس ایران به عنوان بزرگترین شرکت معدنی در حوزه مس در حال عملی شدن است.

    او ادامه داد: در صورت تمایل دولت لهستان و شرکت کی جی اچ ام با توجه به تخصص وی‍ژه و فنی، این شرکت در زمینه معادن زیر زمینی می تواند در معدن مس چهل کوره زاهدان سرمایه گذاری کند.

    به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، مرادعلیزاده در خصوص سایر زمینه های همکاری بین دو شرکت گفت: شرکت مس به غیر از معدن چهل کوره زاهدان آماده همکاری در توسعه کارخانه های ذوب و فلوتاسیون و تولید کاتد از روش هیدرومتالوژی کنسانتره مس است و تمایل به تبادل تجربیات و همکاری تخصصی در این حوزه را دارد.

    انتقال تجربه و دانش فنی و گسترش همکاری های اکتشافی و تولیدی
    یاسک کاردلا معاون اجرایی در توسعه کسب و کار شرکت کی جی اچ ام در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره سابقه 60 سال این شرکت در زمینه فعالیت های معدنی و مس گفت: این شرکت در حال حاضر 31 چاه عمیق استخراج مس دارد که 29 مورد از آن ها فعال و در حال استخراج هست و 2 مورد دیگر در حال ساخت است. وی افزود: این هلدینگ علاوه بر لهستان دارای معادنی در آمریکا، کانادا، شیلی و گرینلند است.

    کاردلا با تشریح وضعیت معادن لهستان گفت: استخراج مس در لهستان توسط این شرکت به دو شکل زیرزمینی و سطحی انجام می‌شود که بیشتر ذخایر مس در لهستان به صورت زیرزمینی هستند و در عمق 1000 تا 1250 متری واقع شده است.

    او با اشاره به اینکه هلدینگ KGHM بزرگترین تولیدکننده مس اروپا و هفتمین تولیدکننده بزرگ کاتد مس در دنیاست، افزود: این شرکت کلیه مراحل تولید کاتد مس از اکتشاف و استخراج تا فلوتاسیون، ذوب و غیره را بوسیله شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ انجام می‌دهد.

    معاون اجرایی در توسعه کسب و کار شرکت کی جی اچ ام با اشاره به شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ اظهار داشت: در حال حاضر کی جی اچ ام 70 شرکت زیر مجموعه دارد که برخی از مهمترین این شرکت ها مثل ZANAM،‌‌ PeBeKa،KGHM ، BIPROMET، Cuprum و NITROERGدر این جلسه ما را همراهی می کنند.

    او اظهار کرد: هلدینگ KGHM در حال حاضر سالانه با تولید حدود 600 هزار تن کاتد مس دارای رتبه هفتم جهانی است که این مقدار تولید بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در کوتاه مدت به 700 هزار تن خواهد رسید و تا سال 2020 به یک میلیون تن افزایش خواهد یافت.

    کاردلا در خصوص سایر تولیدات این هلدینگ گفت: مهمترین تولید کی جی اچ ام به غیر از مس، نقره است که این شرکت با تولید 1250 تن نقره دارای رتبه نخست جهانی است و بزرگترین تولیدکننده این محصول معدنی در جهان محسوب می‌شود.

    معاون اجرایی در توسعه کسب و کار شرکت کی جی اچ ام گفت: هلدینگ کی جی اچ ام به دلیل موقعیت خاص معادن لهستان که از نوع زیر زمینی هستند و نیازمند حفر عمیق چاه تا عمق بالای 1000 متر است از تکنولوژی خاص و منحصر فرد منجمد کردن آب در اعماق زمین استفاده می کند.

    او با تاکید بر اینکه این تکنولوژی منحصر به فرد در صنعت مس متعلق به این هلدینگ و یکی از شرکت های زیر مجموعه به نام PeBeKa است گفت: امکان منجمد کردن آب در اعماق زمین که در پروژه های اکتشافی برای ما امری مهم و حیاتی است توسط این شرکت انجام می شود. کاردلا در خصوص اهمیت این تکنولوژی در پروژ های اکتشافی مس هلدینگ KGHM اظهار داشت: اکتشاف و حفاری به عمق بیشتر بدون منجمد کردن آب در اعماق زمین برای ما فراهم نخواهد شد.

    او در ادامه این نشست ابراز امیدواری کرد که دو شرکت بزرگ معدنی مس بتوانند از ظرفیت های یکدیگر و انتقال تجربه و دانش فنی و همچنین همکاری های اکتشافی و تولیدی استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو