عصر خودرو

صحرایی عنوان کرد:

سفارش‌گیری عرضه اولیه امروز در ساعات غیر رسمی بازار قانونی است

عصر بازار- معاون بازار با بیان اینکه دلیل به تعویق افتادن عرضه اولیه سهام به‌پرداخت عدم ارائه یک سری اطلاعات توضیحی به بورس بوده است، گفت: براساس قانون بوک‌بیلدینگ این امکان به بازار داده شده که به لحاظ مشکلات فنی بتواند معاملات عرضه اولیه سهام را پس از پایان ساعات رسمی معاملات بورس نیز انجام دهد.

سفارش‌گیری عرضه اولیه امروز در ساعات غیر رسمی بازار قانونی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی صحرایی معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد: با توجه به اعلام پیغام ناظر بازار مبنی بر اعلام انتظار برای آغاز زمان سفارش‌گیری در عرضه اولیه امروز و بروز پاره‌ای از ایرادهای فنی هم‌اکنون فرایند سفارش‌گیری برای انجام کشف قیمت سهام و عرضه اولیه شرکت به‌پرداخت ملت از ساعت 13 امروز آغاز و تا ساعت 15 به پایان خواهد رسید.

    وی افزود: با توجه به اینکه فعالان بازار سهام در ساعات بین 12 الی 13 ظهر امروز همچنان پیرامون معاملات بورس حضور دارند بنا شد فرایند سفارش‌گیری در ساعات پس از پایان معاملات رسمی بورس تهران انجام شود. این در حالی است که قانون بوک‌بیلدینگ یا ثبت سفارش سهام این امکان را به ناظر بازار داده که در صورت بروز مشکلات فنی فرایند انجام معاملات و عرضه اولیه سهام را پس از ساعات رسمی معاملات بازار سهام نیز ادامه دهد.

    معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران دلیل عدم عرضه اولیه سهام به‌پرداخت ملت در ساعات رسمی معاملات امروز بورس تهران را نیاز به تکمیل اطلاعات توضیحی از سوی ناشر این شرکت اعلام کرد و افزود: با توجه به انتظار این اطلاعات در دقایق پایانی معاملات امروز بر روی سامانه کدال مشکل عرضه اولیه سهام به‌پرداخت ملت برطرف شده است.

    صحرایی افزود: در روش ثبت سفارش سهام به‌پرداخت ملت هم‌اکنون قیمت پایه هر سهم مبلغ 1667 تومان تعیین شده و معامله‌گران می‌توانند تا سقف قیمتی 1750 تومان سفارش‌های خود را به سامانه تا پایان ساعت 15 امروز ارائه دهند. این قیمت براساس مدل قیمت‌گذاری عرضه‌کننده سهام با ترکیبی از نسبت قیمت بر درآمدی و سایر ارزش‌گذاری‌های مدنظر سهامدار عمده می‌باشد.

    به گفته وی، دامنه عرضه سهام نیز از سوی سهامدار عمده این شرکت با توجه به وضعیت بازار سهام و در عین حال لزوم عرضه 10 درصدی سهام در قانون اما در مرحله اول تا 5 درصد از کل سهام تعیین شده است.

     

    برچسب ها