عصر خودرو

وزیر دادگستری کشور با حضور در بورس کالا مطرح کرد؛

گردش کسب و کار در محیط شفاف بورس کالا

عصر بازار- وزیر دادگستری کشور امروز (سه شنبه)با حضور در بورس کالای ایران، این بازار مالی را بازاری روشن وهدفمند عنوان کرد و با تاکید برعزم جدی دولت دوازدهم برای مبارزه با فساد، شفافیت را رکن اصلی در تحقق داشتن اقتصادی سالم خواند.

گردش کسب و کار در محیط شفاف بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در این دیدار با تاکید بر شناخت بورس کالا، گفت: معرفی بازاری واحد و شفاف که از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار است امری ضروری است که البته برای شناخت بیشتر آن باید کوشا باشیم، چرا که هنوز این بازار برای برخی از افراد و مسوولین ناشناخته است و هدف ما از این دید و بازدید ها این است که علاوه بر شناخت عمیق آن بتوانیم به سلامت اقتصاد کشور کمک کنیم.

    وی با بیان اینکه بورس کالا رکن اصلی سلامت بازارهای کشور است، گفت:بورس کالای ایران به عنوان بازاری با قیمت های واضح و شفاف رکن اصلی برنامه ریزی و تلاش برای تحقق سلامت سایر بازارهای کالایی کشور است، چرا که برنامه ریزی، ارتباط مستمر با تولید کنندگان، نهادها و شرکت های مهمی چون بانک ها، بخش خصوصی و سایر ارگان ها می تواند این شفافیت را گسترش دهد و الگوی مناسبی برای سایر بخش های اقتصادی کشور باشد.
    وی با تقدیر از تحولات و اصلاحات عمیق انجام گرفته در بورس کالای ایران به ویژه در بخش کالاهای استراتژیک همچون کشاورزی، گفت: پیشرفت قابل توجه بورس کالای ایران در بخش کشاورزی نشان می دهد که این بازار روش مناسبی را به کار گرفته است که البته اگر کماکان برخی مشکلات و موانع موجود نیز از سر راه آن برداشته شود بدون شک به زودی رشد قابل توجهی را شاهد خواهد بود.
    پورمحمدی با تاکید بر شفافیت بورس کالا ،بحث تبلیغ از بورس کالا را امری مهم تلقی کرد و افزود: مهمترین نکته ای که باید به آن توجه داشت بحث سالم سازی و شفافیت است و ما به دلیل همین مزیت بزرگ در ارتباطمان با رسانه ها با افتخار از این بازار هدفمند تعریف و تمجدید خواهیم کرد.
    وی ادامه داد: زمانی که یک بازار شفاف است میزان عرضه و تقاضا و سود منطقی آن برای همگان نیز مشخص است، در نتیجه روند معاملاتی سالم و به روز این بازار به کسب و کار شفاف و تعادل قیمت ها کمک می کند که این موضوع هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده است و امیدواریم با همین روند ادامه پیدا کند.

    برچسب ها