عصر خودرو

نرخ تورم در انگلیس پس از ۸ ماه روند افزایشی، کاهش یافت

عصر بازار- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز سه‌شنبه منتشر شد، بیانگر آن است که نرخ تورم در این کشور در ماه ژوئن گذشته پس از ۸ ماه روند افزایشی، کاهش یافت.

نرخ تورم در انگلیس پس از ۸ ماه روند افزایشی، کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام دفتر آمار ملی انگلیس نرخ تورم در ماه ژوئن گذشته با 0.3 درصد کاهش، به 2.6 درصد رسید.
    به گفته این نهاد انگلیسی، این کاهش ناشی از افت قیمت بنزین و گازوییل طی 4 ماه گذشته بوده است.
    به دنبال انتشار این خبر، ارزش پوند انگلیس نیز با نیم سنت کاهش، 1.3028 دلار در بازارهای مبادلات ارزی معامله شد.
    نرخ تورم در انگلیس پس از برگزاری همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا، به دلیل کاهش ارزش پوند و افزایش قیمت کالاهای وارداتی، روند افزایشی داشته است.
    همین مساله سبب شده بود تا بانک مرکزی انگلیس تحت‌فشار قرار گیرد تا نرخ بهره بین‌بانکی را در ماه آگوست افزایش دهد؛ با این ‌حال کارشناسان اقتصادی اکنون بر این باور هستند که کاهش نرخ تورم سبب خواهد شد تا فشارها علیه بانک مرکزی کاهش یابد.
    کمیته سیاست‌های پولی بانک مرکزی انگلیس در ماه ژوئن گذشته، به‌رغم افزایش نرخ تورم در این کشور، به ثابت ماندن نرخ بهره بین‌بانکی رأی داده بود.
    در جریان این رأی‌گیری، از 8 عضو این کمیته تنها پنج نفر به ثابت نگه‌داشتن این نرخ رأی مثبت و سه نفر رأی مخالف دادند.
    اعضاء مخالف، خواهان افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره بین‌بانکی، پس از 10 سال ثابت ماندن این نرخ از سال 2007 میلادی بودند.
    اسکای نیوز در گزارشی گفته بود: رای بانک مرکزی به ثابت نگه داشتن نرخ بهره، به یک مو بند بود. اگر تنها یک نفر به افزایش نرخ بهره رای می داد، آراء تقسیم می شد و در چنین شرایطی رئیس بانک مرکزی بایستی نظر نهایی را اعلام می کرد.
    براساس گزارش سه ماهه دوم سال 2017 بانک مرکزی انگلیس، نرخ تورم در این کشور به جای 2.4 درصد، 2.7 درصد در سال جاری پیش بینی می شود که «این مساله ناشی از کاهش ارزش پوند از اواخر سال 2015 و تاثیر منفی بر قیمت مصرف کننده بوده است».
    'مارک کارنی' رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز روز پنجشنبه در یک نشست خبری عنوان کرد: ما سال گذشته پیش بینی کرده بودیم که درآمدها به طور واقعی در سال جاری فشرده خواهد شد. به عبارت دیگر حقوقی که مردم می گیرند پاسخگوی افزایش هزینه های مصرفی نیست. لذا خانواده های انگلیسی طی سال جاری دوران پرچالشی را خواهند داشت.
    انتشار خبر کاهش نرخ تورم در انگلیس در حالی صورت می گیرد که دور دوم مذاکرات برگزیت روز گذشته (دوشنبه) در بروکسل آغاز شد. این مذاکرات قرار است تا روز پنجشنبه آینده ادامه یابد.

    برچسب ها