عصر خودرو

تولید گاز مصر دو برابر می‌شود

عصر بازار- تولید جدیدترین میدان‌های گاز طبیعی مصر، تولید گاز این کشور را تا سال ۲۰۱۸ به میزان ۵۰ درصد و تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داد.

تولید گاز مصر دو برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا، طارق الملا، وزیر نفت مصر اعلام کرد میدان‌های ظهر، نیوالکساندریا و نوروس در میان مهمترین پروژه‌هایی هستند که تولید گاز طبیعی را افزایش می‌دهند و به خودکفایی مصر در تولید گاز تا پایان سال 2018 کمک می‌کنند.

    تولید این کشور آفریقای شمالی در سال جاری رو به رشد بوده و آمار دولتی نشان می‌دهند تولید به 5.1 میلیارد فوت مکعب در روز رسیده که با تولید گاز از فاز جدید پروژه الکساندرای شمالی شرکت BP، 0.7 میلیارد فوت مکعب از سال 2016 افزایش داشته است.

    اتکا به واردات به منظور تامین نیازهای انرژی، مصر را واداشته برنامه ای را برای پایان دادن به واردات تا سال 2019 اتخاذ کند. مصر بدنبال رشد تقاضای داخلی به همراه افزایش جمعیت و توسعه، جایگاهش به عنوان یک صادرکننده انرژی را از دست داد.

    میدان ظهر انی و دو پروژه دیگر تا سال 2019 کمک خواهند کرد تولید گاز تا سال 2019 به میزان 4.6 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش پیدا کرد. تولید نوروس در سپتامبر سال 2015 آغاز شد.

    برچسب ها