عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

دلایل افت شاخص و پیش بینی دو روز آینده

عصر بازار: یک مشاور سرمایه گذاری با اشاره به دلایل رشد و افت شاخص در معاملات دو روز اخیر، روند بازار در دو روز پایانی هفته را پیش بینی کرد.

دلایل افت شاخص و پیش بینی دو روز آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، مهدی دانایی درباره دلایل افت شاخص در معاملات روز گذشته بعد از رشد 999 واحدی گفت: عرضه های زیاد حقوقی ها که در قامت خریدار ظاهر شده و از طرف دیگر برداشت های سلیقه ای و متفاوت از صحبت های مقامات ارشد مذاکره کننده ایرانی را می توان به عنوان ترمز بازار و رفتارهای متعادل تر روز گذشته دانست.
    دانایی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از روند معاملات در دو روز باقیمانده از هفته جاری چیست؟، گفت: برای ارزیابی وضعیت بورس تنها می توان به خبرهای رسیده از مذاکرات اکتفا کرد. به عقیده من این روزها بورس هیچ تحلیلی جز روند پایانی مذاکرات نخواهد داشت.
    وی ادامه داد: بازار به شدت تحت تاثیر اخبارهای رسیده از مذاکرات عمل می کند و طی روزهای اخیر رفتارهای سهامداران بیشتر از آنکه بر پایه منطق باشد با احساس و هیجان توامان بوده است. به هر حال هرچه به پایان برجام هسته ای نزدیک تر می شویم موجی از استرس و رفتار محافظه کارانه اهالی بازار سرمایه را شاهد هستیم.
    این فعال بازار سرمایه با تاکید بر این که بدون شک هیجان و احساسی عمل کردن سهامداران در هفته معاملاتی جاری نمود بیشتری پیدا خواهد کرد، گفت: در عین حال نمی توان پیش بینی قاطعی از شرایط آینده داشت؛ چراکه تا پایان این دور از ماراتن مذاکرات هسته ای هر لحظه و به تناوب اخباری که از وین خواهد رسید رفتار سرمایه گذاران و مسیر معاملات را دچار تغییر خواهد شد.
    این کارشناس بازار سرمایه فاز بعدی رشد بازار سهام را با عملی شدن واقعی رفع تحریم ها عنوان کرد و گفت: با عملی شدن واقعی رفع تحریم ها شرکت هایی که بودجه های محتاطانه در گزارش های خود در نظر گرفته بودند با شرایط جدید نسبت به تعدیل سود اقدام خواهند کرد که این موضوع موجبات رشد بازار در فاز بعدی بعد از توافق را فراهم خواهد آورد. از طرف دیگر باعث جلب اطمینان و اعتماد بیشتر سهامداران به بازار سهام می شود. 

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو