عصر خودرو

یک تحلیلگر بورس :

شاهد رونق نسبی در بازار سرمایه هستیم

عصر بازار- یک تحلیلگر بورس گفت: در حال حاضر بازار سرمایه از رونق نسبی در حجم و ارزش معاملات برخوردار است و با توجه به سیکل‌های سالانه وقوع این رویداد را می‌توان در فصل مجامع، مشاهده کرد.

شاهد رونق نسبی در بازار سرمایه هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امیرعلی امیر باقری با اشاره به اینکه هفته آینده خبرسازترین هفته برای بورس به حساب می‌آید، اظهار داشت: پایان سال مالی و فصل بستن دفاتر و حساب‌های اکثر شرکت‌های بزرگ بورسی آخر اسفند ماه بوده و طبق قانون تجارت تیرماه فصل دعوت سهامداران جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه آن  است و از طرفی درصد مناسبی از سود سهام، به سهامداران پرداخت شده و اقبال عمومی به اینکه شرکت‌ها که از تاثیر مناسبی بر شاخص برخوردارند را افزایش می‌دهد، بخشی از سود تقسیمی چه از جانب سهامدار عمده و چه از جانب سهامدار خرد به بازار بازخواهد گشت و در بستر حمایت از قیمت و یا خرید سهام متبلور خواهد شد.

    وی ادامه داد: تحلیل حساسیت اکثر شرکت‌های بزرگ حاکی از بستگی اهرمی آن‌ها به نرخ ارز است، نظر به آمار نرخ تورم سالانه و نقطه‌ای منتشره، ثبات قیمت کالا‌های اساسی مصرفی داخلی  و مهار تورم در این عرصه مشهود است و همچنین شاهد مدیریت دولت بر روند نرخ ارز خواهیم بود و بدلیل فاصله قیمت ارز از ارزش ذاتی خود این روند با شیب ملایم افزایشی خواهد بود که هم در جهت تقویت تراز تجاری کل و هم در امتداد سودسازی شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بورسی به حساب می‌آید.

    امیر باقری یادآورشد: روز‌های آتی مجامع عمومی شرکت‌های مورد اقبال بازار از جمله خودرو سازی، قطعه سازی، بانک‌ها در صورت ارائه صورت‌های مالی و سایر شرکت‌های بزرگ برگزار خواهد شد و با توجه به اعلام برنامه‌ها و اخبار به جامعه سهامداران، شاهد جریان قوی خبری در این حوزه خواهیم بود. این جریان بر روند بازار پس از بازگشایی نماد‌ها قطعا موثر خواهد بود.

    برچسب ها