عصر خودرو

آزمون موفق تکنولوژی ایرانی در تولید آهن اسفنجی

عصر بازار- طراحی و نصب و راه اندازی نخستین واحد احیاء مستقیم و خط تولید فولاد به صورت ۱۰۰ درصد داخلی توسط متخصصان ایرانی انجام شد.

آزمون موفق تکنولوژی ایرانی در تولید آهن اسفنجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی جهان که براساس روش ابداعی مهندسین ایرانی فولاد به نام «پرد» (PERED) در فولاد شادگان واقع در استان خوزستان بنا شده، مراحل آزمایشی تولید و رسیدن به ظرفیت را با موفقیت طی کرده و آماده بهره برداری رسمی است.

    این واحد، اولین کارخانه احیا مستقیم کشور است که بر اساس تکنولوژی ایرانی احیاء مستقیم  «PERED» بمنظور تولید محصول میانی فولاد یا آهن اسفنجی ساخته شده و از حدود یک ماه پیش با روشن شدن مشعل های ریفرمر، بتدریج تولید خود را به 70 تن در ساعت رسانده و عملا در مدار تولید قرار گرفته است.

    شرکت صنعت فولاد شادگان یکی از هشت طرح فولادی مهم کشور برای تولید 800 هزار تن شمش فولادی است و تاکنون بالغ بر پنج هزار میلیارد از 8800 میلیارد ریال هزینه های آن، توسط شرکت فولاد خوزستان تهیه و سرمایه گذاری شده است.

    شرکت فولاد خوزستان همراه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ایمیدرو، بترتیب سهامدار 65 و 35 درصد از شرکت صنعت فولاد شادگان می باشند و فولاد خوزستان بطور جدی از زمان تشکیل فولاد شادگان در سال 93 عملا مسئولیت مدیریت اجرایی، تکمیل و راه اندازی این طرح استانی را برعهده گرفت.

    برچسب ها