عصر خودرو

محسن ایلچی:

جشنواره بورس و رسانه، برآورد دقیقی از فعالیت حرفه ای رسانه ارائه می دهد

عصر بازار- برگزاری جشنواره بورس و رسانه و کلا جشنواره هایی با این سبک و سیاق، به ما برآورد نسبتاً دقیقی از سطح توانایی حوزه مطبوعات و رسانه نشان می دهد.

جشنواره بورس و رسانه، برآورد دقیقی از فعالیت حرفه ای رسانه ارائه می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محسن ایلچی،کارشناس بازار سرمایه در خصوص جشنواره بورس و رسانه که در مرداد ماه برگزار می شود خاطرنشان ساخت: نخستین اتفاقی که در این جشنواره ها روی می دهد برآورد دقیقی از سطح توانایی حوزه مطبوعات است، دومین اتفاق این است که از نقاط قوت و ضعف خودمان با خبر خواهیم شد. و سومین اتفاق این است که نحوه تعامل با رسانه ها و سیاست گذاری های آتی شفاف خواهد شد و در این میان، شناخت دقیق تری را از حوزه فرهنگ رسانه بازار سرمایه و تمام متغیرها و بازیگرهای این مجموعه به دست می آوریم.
    ایلچی در این خصوص گفت: با برنامه هایی از این دست توانمندی های اصحاب رسانه مشخص می شود و افراد تبدیل به برند می شوند.
    وی افزود: روحیه رقابتی بین روزنامه نگاران با این قبیل جشنواره ها افزایش می یابد تا بهتر بنویسند و بهتر دیده شوند. آثار مطلوب و ناب نیز افزایش خواهد داشت.
    ایلچی در خصوص اهمیت بحث خبر و رسانه در بازار سرمایه گفت: واقعیت این است که جامعه ما تحلیل زده است و با آمدن شبکه های اجتماعی یا نرم افزارهای پیام رسان بحث خبر اهمیت پیدا کرده است. اما در حوزه بازارهای مالی با شرایط متفاوت تری نسبت به سایر حوزه ها رو به رو هستیم.
    وی ادامه داد: حوزه خبری بازار سرمایه در واقع یک حوزه خبری داینامیک است به دلیل اینکه بازار هر روز رفتار سینوسی دارد و خبرنگاران این حوزه نیز مثل روزنامه نگاری بانکی، روزنامه نگاری صنعتی و روزنامه نگاری اقتصادی، نویسندگانی شفاف هستند.
    ایلچی ادامه داد: روی همین حساب خبر و رویداد در این بازار با چگالی و فشردگی بیشتری روبرو است یعنی تعداد و تواتر رویدادها خیلی بیشتر است.
    این کارشناس حوزه اطلاع رسانی و خبر افزود: در این بازار به دلیل اینکه افراد سرمایه خود را وارد می کنند منافع بیشتری نسبت به حوزه خبر ورزشی و فرهنگی دارد و به همین دلیل کوچکترین مسئولیت در این حوزه خبررسانی با سرمایه و منافع سهامداران سر و کار خواهد داشت.
    وی یادآور شد: از همین رو مسوولیت اجتماعی روزنامه نگاران در این حوزه بیشتر است و این جشنواره ها می تواند به یک نوعی مسوولیت روزنامه نگاری را یادآوری کند.
    ایلچی در پایان با اعلام پیشنهاداتی برای بهتر شدن این جشنواره ها بیان داشت: بهتر است این جشنواره ها به سمت جشنواره های تعاملی و هم اندیشی حرکت کند و همکاران مطبوعاتی بتوانند مسائل خود را مطرح کنند.
    وی گفت: اگر انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه شکل بگیرد می تواند خواسته های حرفه ای روزنامه نگاران را مطرح کند و تعامل خود را با حوزه های نظارتی بیشتر  کرده و خبرنگاران این حوزه را به سمت استانداردهای حرفه ای نزدیک تر کند.

    برچسب ها