عصر خودرو

زعفران ارزان شد

عصر بازار- نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: افزایش تولید، رکود و همچنین ورود زعفران‌های انبار شده به بازار از عوامل مهم کاهش قیمت طلای سرخ در کشور است.

زعفران ارزان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، غلامرضا میری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: درحال حاضر قیمت هرکیلو از محصول زعفران حداقل سه میلیون و 900 هزار تومان و حداکثر پنج میلیون و 300 هزار تومان است.
    وی در ادامه اظهار داشت: دلالان و واسطه‌ها در فصل برداشت، زعفران را از کشاورزان به قیمت پائین خریداری و در مواقع ضرور با قیمت‌های بالا به بازار مصرف عرضه می‌کنند.
    نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: خریداران خانگی زعفران ضمن ایجاد آشفتگی در بازار واختلال در روند قیمت‌ها ضربه سنگینی بر اقتصاد این محصول راهبردی وارد می‌سازند.
    وی افزود: برغم تمامی فریاد‌ها متاسفانه صدای فعالان این حوزه به گوش کسی نرسید و جولان دلالان همچنان در عرصه طلای سرخ ادامه دارد.
    میری در پاسخ به این پرسش که با توجه به ممنوعیت عرضه زعفران بصورت فله چرا جلوی فله فروشی این محصول در سطح فروشگاه‌های کشور گرفته نمی‌شود، گفت: برای جلوگیری از فله فروشی زعفران باید اهرم قانونی وجود داشته باشد.
    وی افزود: استاندارد اجباری زعفران به تصویب رسیده، ولی هنوز ابلاغ نشده است.
    نائب رئیس شورای ملی زعفران اظهارداشت: اغلب زعفران‌های فله‌ای موجود در بازار فاقد اطلاعات مربوط به تولید و در یک کلام تقلبی هستند.
    وی از وجود 450 تن ظرفیت بسته بندی زعفران با علامت استاندارد در ایران خبرداد و گفت: زعفران بسته بندی شده با نام و نشان شرکت‌های ایرانی و مهر استاندارد مرغوب و قابل اعتماد است.
    میری به مردم توصیه کرد: زعفران با علامت استاندارد خرید و مصرف کنند.
    وی یادآورشد: تولید زیرپله‌ای و عرضه زعفران تقلبی از جمله چالش‌های اساسی این محصول راهبردی در کشور است.

    برچسب ها