عصر خودرو

فرودگاه های کشور نیازمند ۲۰۰ هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در حوزه فرودگاهی نیازمند ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و در حوزه خرید تجهیزات ناوبری، فنی و مهندسی نیازمند ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در فرودگاه های کشورهستیم.

فرودگاه های کشور نیازمند ۲۰۰ هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، رحمت اله مه آبادی افزود: برای خرید تجهیزات ناوبری و خدمات فرودگاهی، بودجه عمومی و درآمدهای شرکت جوابگو نیست و تامین منابع مالی مورد نیازمند سرمایه گذاری ها از طریق فاینانس خارجی است.
    وی با بیان اینکه هم اکنون مشکلی برای خرید تجهیزات ناوبری و خدمات فرودگاهی وجود ندارد، اظهارداشت: مهم ترین مساله شرکت فرودگاه ها برای تامین منابع مالی استفاده از فینانس خارجی است تا در کوتاه مدت این تجهیزات برای فرودگاه های کشور خریداری تا شاهد تسریع در این حوزه هوانوردی باشیم.
    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: با این حال خیلی از تجهیزات مود نیاز فرودگاه های کشور و تجهیزات ناوبری هوایی مورد نیاز، کنترل ترافیک، ارتباطات ، کمک ناوبری و سیستم های راداری خریداری شده و یا در مرحله انجام است.
    مه آبادی افزود: حجم سرمایه گذاری مورد نیاز در حوزه فرودگاهی بسیار زیاد است تا با انجام سرمایه گذاری های مناسب بتوانیم برخی از گلوگاه های فرودگاه ها را برطرف کنیم.
    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: خوشبختانه در چند سال گذشته با حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی از صنعت هوانوردی بسیاری از مشکلات فراروی این صنعت را برطرف شده و امیدواریم با خرید تجهیزات مورد نیاز در این بخش توسعه صنعت هوانوردی کشور با سرعت بیشتری دنبال شود.
    مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یادآورشد: نوسازی تجهیزات فنی و فرودگاهی به ارتقا ایمنی پروازها در این بخش کمک می کند و ما درصددیم به صورت مستمر روند ایمنی پروازها را در این حوزه ارتقا بخشیم، زیرا نباید هیچ وقت ایمنی را فدای امنیت کنیم.
    هم اکنون 54 فرودگاه در سطح کشور وجود دارد و به طور متوسط روازنه 400 پرواز از مهرآباد و 200 پرواز از فرودگاه مشهد به عنوان اولین و دومین فرودگاه پرتردد کشور انجام می شود.
    همچنین با هدایت مرکز کنترل هوایی کشور به طور متوسط روازنه 1100 پرواز عبوری و بیش از 900 پرواز داخلی در آسمان ایران انجام می شود و نوسازی تجهیزات ناوبری در ارتقا ایمنی این پروازها بسیار تاثیرگذاراست.

    برچسب ها