عصر خودرو

نفت جهانی ثابت ماند

عصر بازار- نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای مصرف قوی مورد حمایت قرار گرفت اما ادامه عرضه بالا از سوی تولیدکنندگان اوپک و همچنین آمریکا مانع رشد بیشتر قیمت‌ها شده است.

نفت جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است، به 48.55 دلار در هر بشکه رسید که 13 سنت یا 0.3 درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش داشت.

    بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت 46.12 دلار در هر بشکه معامله شد که 10 سنت یا 0.2 درصد نسبت به بهای معاملات روز گذشته افزایش نشان داد.

    آماری که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد پالایشگاه‌های چین تولید نفت در ژوئن را به میزان قابل توجهی افزایش دادند که منعکس کننده تقاضای قوی است. با وجود این، بازارهای نفت از سال 2014 با اشباع عرضه دست و پنجه نرم می‌کنند که به ریزش بیش از 50 درصدی قیمت‌ها از آن زمان منجر شده است.

    توافق میان کشورهای عضو اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان برای کاهش عرضه به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز از ژانویه امسال تا مارس سال 2018 آن طور که این تولیدکنندگان امیدوار بودند، تاکنون به کاهش سطح ذخایر و قیمت‌های بالاتر منجر نشده است.

    این امر به دلیل افزایش تولید نیجریه و لیبی بوده که عضو اوپک هستند اما از شرکت در توافق کاهش تولید معاف شده اند و همچنین افزایش تولید آمریکا بوده است..

    اکوادور که یک تولیدکننده کوچک عضو اوپک است، نیز اعلام کرده سهمیه تعیین شده برای کاهش 26 هزار بشکه در روز از تولیدش را به دلیل کسری بودجه‌ای که انتظار می‌رود امسال به 7.5 درصد از تولید ناخالص داخلی بالغ شود، رعایت نمی‌کند. کارلوس پرز، وزیر نفت اکوادور، اظهار کرد: این کشور تنها 60 درصد از این رقم را رعایت کرده و تولید کنونی به 545 هزار بشکه در روز می‌رسد.

    برچسب ها