عصر خودرو

وزیر انرژی هند:

هند ۳۰۰ میلیارد دلار در حوزه انرژی سرمایه گذاری می کند

عصر بازار- وزیر انرژی هند گفت: قصد داریم برای تامین تقاضای رو به رشد نفت و گاز در بازار داخلی، تا ۱۰ سال آینده ۳۰۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری کنیم.

هند ۳۰۰ میلیارد دلار در حوزه انرژی سرمایه گذاری می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، «دهارمندرا پرادهان» گفت: طی یک دهه آینده قصد داریم سرمایه گذاری در حوزه انرژی  را 300 میلیارد دلار افزایش دهیم.  وی تصریح کرد با این مقدار افزایش سرمایه گذاری،  روند صعودی تقاضای نفت و گاز خود را تامین خواهیم کرد. 

    وزیر انرژی هند در ادامه گفت: نیازمند افزایش تولید گاز طبیعی و نفت خام، پالایش و سپس انتقال آن به خانوارهای هندی هستیم. 

    «پرادهان» خاطرنشان کرد: هند در موقعیتی قرار گرفته که با افزایش تقاضا روبرو است؛ ضمن اینکه سرانه مصرف انرژی در هند، یک چهارم جهان است.

    وزیر انرژی هند به این نکته اشاره کرد که در هند طبقه متوسط نوظهوری شکل گرفته که آرمان طلب است و سرانه مصرف انرژی در هند با روند صعودی روبرو می شود؛ بنابراین به انرژی نیازمند هستیم و راه میانبری هم وجود ندارد. 

    بر همین اساس، صنعت نفت به افزایش تقاضای هند و چین که 40 درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می دهند، بسیار امیدوار است؛ این در حالی است که تقاضا برای انرژی در نقاط دیگر جهان ضعیف است و تولید نفت در سطح بالایی قرار دارد. 

    این پروژه هندی ها را می توان با پروژه 300 میلیارد دلاری آرامکو عربستان سعودی بمنظور سرمایه گذاری در تولید نفت مقایسه کرد که سعودی ها بر این باور هستند تقاضای جهانی نفت طی چند سال آینده از عرضه پیشی خواهد گرفت. 

    هند بعد از چین و آمریکا بعنوان سومین وارد کننده بزرگ نفت در جهان است که در سال گذشته میلادی تقریبا 61 میلیارد دلار واردات نفت این کشور ثبت شده است. 

    بر پایه این گزارش، ایران در هفته گذشته اعلام کرد که هند وعده سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری بر روی گاز طبیعی و زیرساخت ال ان جی را در ایران داده است. 

    همچنین هند بعنوان چهارمین خریدار بزرگ ال ان جی در جهان است که حداقل از سال 2009 میلادی به دنبال پیدا کردن نقشی در توسعه میدان گازی فرزاد بی بوده است؛ میدانی که دخایر آن تقریبا 19 تریلیون فوت مکعب برآورد شده است.

    برچسب ها