عصر خودرو

هشدار وزیر امور خارجه سابق انگلیس؛

آینده نامعلوم روابط با اتحادیه اروپا پس از برگزیت سرمایه‌گذاری در انگلیس را کاهش داد

عصر بازار- وزیر امور خارجه سابق انگلیس اعلام کرد: آینده نامعلوم روابط با اتحادیه اروپا پس از برگزیت باعث شده است که شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری در انگلیس خودداری کنند.

آینده نامعلوم روابط با اتحادیه اروپا پس از برگزیت سرمایه‌گذاری در انگلیس را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه پیشین و رئیس کنونی خزانه‌ انگلیس اعلام کرد:‌ ابهامات موجود و آینده نامعلوم  روابط با اتحادیه اروپا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده است که شرکت‌ها از سرمایه‌گذاری در انگلیس خودداری کنند.

    وی ادامه داد: کاملاً واضح است که بنگاه‌های اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری واهمه دارند و دست نگه داشته‌اند و دلیل آن نیز روشن است. آنها منتظر شفافیت بیشتر در مورد روابط آینده انگلیس با اتحادیه اروپا هستند. قرار است امروز دومین دور مذاکرات انگلیس و مقامات اروپایی درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار شود.

    این مقام انگلیسی در حالی اظهارات خود را بیان کرد که کنفدراسیون صنعت انگلیس طی گزارشی اعلام کرد که 42 درصد از شرکت‌های این کشور معتقدند که برگزیت به برنامه‌های سرمایه‌گذاری آنها آسیب زده است. این کنفدراسیون از دولت انگلیس خواسته است تا به سرعت یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا شکل دهد.

    هاموند ادامه داد: وزرای دولت انگلیس به این نتیجه رسیده‌اند که باید تدابیر انتقالی را با هدف کاهش آسیب‌های خروج این کشور از اتحادیه اروپا ترتیب دهند.

    وی گفت: 5 هفته پیش که ایده دوره انتقالی مطرح شد، جدید بود اما بسیاری از اعضاء کابینه انگلیس قبول کردند که باید تدابیر انتقالی صورت گیرد، ما هم اکنون در حال انجام واقعی مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا هستیم و من فکر می‌کنم کابینه انگلیس بگونه‌ای عمل کند تا قدرت مذاکره ما را افزایش داده و بهترین توافق را برای انگلیس به ارمغان بیاورند.

    وی ادامه داد: اقدامات انتقالی برای انگلیس و اتحادیه اروپا درست و محسوس خواهد بود که احتمالاً چند سال به طول می‌انجامد.

    برچسب ها