عصر خودرو

پیشنهادات تکمیلی فولادی‌ها برای تحریک تقاضا به وزارت اقتصاد

عصر بازار: دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد از تهیه نامه‌ای برای ارسال به وزارت اقتصاد به منظور تکمیل سیاست‌های تحریک تقاضا خبر داد.

پیشنهادات تکمیلی فولادی‌ها برای تحریک تقاضا به وزارت اقتصاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رسول خلیفه سلطانی با بیان اینکه طرح جدید دولت می‌تواند برای تحریک تقاضا موثر باشد، اظهار کرد: به هر حال با این طرح متقاضیان می‌توانند راحت‌تر خرید کنند البته هنوز به ما پیشنهادی نشده است که خرید از فولاد چگونه می‌تواند انجام شود.

    وی با بیان اینکه در کنار این مسائل انجمن فولاد راهکارهای تکمیلی دیگری را نیز لازم می‌داند، ادامه داد: تولیدکنندگان در چند سال اخیر وارد شرایط سختی شده و زمین‌گیر شده‌اند که تنها با فروش محصولات‌شان حل نمی‌شود.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به برخی مشکلات تولیدکنندگان فولاد، گفت: برخی از تولیدکنندگان در سال‌های گذشته در سیستم بانکی بدهکار شدند و با توجه به اینکه این سیستم به صورت یکپارچه در آمده استفاده از تسهیلات بانکی برای بدهکاران قفل می‌شود.

    سلطانی ادامه داد: در گذشته اگر تولیدکننده‌ای با یک بانک به مشکل می‌خورد می‌توانست از بانک دیگری تسهیلات گرفته و به نوعی خودش را نجات دهد اما اکنون اینگونه نیست.

    وی با بیان اینکه سیستم یکپارچه بانکی خوب است اما در شرایط بدی از آن استفاده می‌کنیم، اظهار کرد: این سیستم به درد شرایط رکودی نمی‌خورد بلکه برای زمانی است که اقتصاد کشور در رونق قرار دارد.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با انتقاد از نبود ال‌سی‌های خارجی و داخلی، گفت: در حال حاضر ما برای واردات مواد اولیه باید آنها را از راه‌های دشوار و با قیمت گران خریداری کنیم. از سوی دیگر نرخ سود تسهیلات بانکی بسیار بالاست و تولیدکننده برای سرپا نگه داشتن خود باید فوق معجزه انجام دهد.

    سلطانی با بیان اینکه انجمن تولیدکنندگان فولاد نامه‌ای را شامل 40 مورد تکمیلی در جهت بهبود وضعیت این صنعت برای ارائه به کمیسیون رفع موانع تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه کرده است، اظهار کرد: یکی از این موارد مربوط به قفل شدن تولیدکننده بدهکار در سیستم بانکی و بحث دیگر مربوط به نرخ سود تسهیلات است.

    وی همچنین درباره احتمال بهبود وضعیت صنایع فولادی در صورت رونق بخش مسکن با توجه به طرح جدید دولت برای این بخش، ادامه داد: اگر بخش مسکن وارد رونق شود طبیعی است که فولاد نیز تا حدودی وارد رونق خواهد شد بنابراین بهبود وضعیت مسکن و افزایش بودجه‌های عمرانی می‌تواند برای حل مشکل فولاد تا حد زیادی موثر باشد.

    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد در ادامه درباره تاثیر تصویب برجام و اقتصاد و صنعت کشور به ویژه فولاد، گفت: به هر حال صنعت ما در یک دوره اقتصادی کوچک شده که ممکن است با این اتفاقات و لغو تحریم‌ها وضعیت‌مان کمی بهتر شود.

    سلطانی با اشاره به کاهش قیمت فولاد و سنگ آهن در بازار جهانی، ادامه داد: در مدت اخیر قیمت فولاد و سنگ آهن در بازار جهانی به شدت کاهش یافته این در حالی است که در داخل کشور قیمت فولاد کاهش اما قیمت سنگ آهن افزایش داشته است.

    وی افزود: بنابراین در کنار کاهش قیمت فولاد در دنیا با توجه به وجود رکود در کشورمان این کاهش برای تولیدکنندگان ایرانی ملموس‌تر بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها